آریا جوان
قوانین داوری علیه بازیکنان دماغ دراز است!
پنجشنبه 14 آذر 1398 - 13:53:08
آریا جوان - ورزش 3 / الکساندر چفرین، رئیس یوفا، اعلام کرد که علاقه ای به VAR ندارد اما تایید کرد که قرار است از این تکنولوژی در رقابت های یورو 2020 استفاده شود.
از زمان به کارگیری VAR در رقابت های مختلف، جنجال های زیادی پیرامون آن مطرح شده که یکی از مهمترین آنها، اعلام آفساید در موقعیت هایی است که مهاجم با مدافع تقریبا در یک خط قرار دارند و تنها به دلیل چند سانتی متر، موقعیت توسط VAR آفساید اعلام می شود.
اکنون چفرین اعلام کرد که یوفا قصد دارد به بورد قانون گذاری فوتبال پیشنهاد بدهد که در این مورد تخفیف هایی را قائل شوند تا تیم هایی که به این شکل به گل می رسند، متضرر نشوند.
او به میرر گفت:"این روزها اگر دماغ درازی داشته باشید، در موقعیت آفساید قرار می‌گیرید. همچنین خطوط توسط VAR کشیده می شود که بسیار سفت و سخت قانون را اعمال می کند. پیشنهاد ما این است که 10-20 سانتی متری تخفیف قائل شوند.
یک مسئله دیگر هم در جلسه دو هفته قبل مربیان برتر اروپا در نیون مطرح شد؛ در آنجا یورگن کلوپ، پپ گواردیولا، مکس آلگری، کارلو آنچلوتی و زین الدین زیدان حضور داشتند.
همه مربیان برتر اروپا بودند و مسئول داوران ما، روبرتو روزتی، یک صحنه برخورد توپ به دست را نشان داد و پرسید:" خطای هند هست یا نه؟" نیمی از حاضران گفتند بله و نیمی دیگر گفتند نه. اجازه بدهید به طور شفاف بگویم که ما نمی دانیم قانون در این مورد چیست."
چفرین تایید کرد که طرفدار VAR نیست اما از استفاده از این سیستم در رقابت های یورو 2020 خبر داد:" ببینید، ما باید از این سیستم استفاده کنیم زیرا تیم ها همیشه در مورد اینکه اشتباهاتی علیه آنها صورت گرفته، شکایت می کنند."

http://www.javanannews.ir/fa/News/235268/قوانین-داوری-علیه-بازیکنان-دماغ-دراز-است!
بستن   چاپ