آریا جوان
چرا نباید برای دوقلوها لباس یک شکل بخریم؟
يکشنبه 17 آذر 1398 - 11:47:25
آریا جوان - خراسان / معمولا همه ما دوقلو‌ها را با لباس و شکل و شمایل یکسان و پرسش‌های کلیشه‌ای درباره آن‌ها به یاد داریم، در حالی که تفاوت‌های فردی، قانون هستی است و حتی دوقلو‌های همسان نیز دو فرد متفاوت با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. بنابراین تربیتی درست است که بدون افراط و تفریط باشد و تعادل را بین دوقلوها حفظ کند چراکه هر کدام قوت‌ها، ضعف‌ها و نیاز‌های خاصی دارند. در ادامه چند نکته برای تربیت دوقلوها مطرح می‌شود.
شیوه‌های تربیتی جداگانه برای دوقلوها
در اغلب موارد یکی از دوقلو‌ها، از دیگری آرام‌تر و این موضوع ممکن است قل دیگر را قلدرتر کند، از این رو باید والدین در مدیریت این قبیل کودکان هوشیار باشند. توصیه می‌شود برای رشد خودشناسی در دوقلوها تا حد امکان از خرید لباس و وسایل یک شکل اجتناب کنید. همچنین درباره ویژگی‌های خلقی و شخصیتی کودکان در سنین مختلف، مطالعه لازم را داشته باشید و به تفاوت‌های فردی از قبیل راه رفتن، به حرف آمدن و مهارت‌های حرکتی و غیره آن‌ها احترام بگذارید.
با یکدیگر مقایسه‌شان نکنید
از نام گذاری «این یکی بدعنق هست ولی اون یکی نه» بپرهیزید. با توجه به شرایط سنی، مهارت‌های اجتماعی به ویژه کنترل خشم، همکاری، رعایت نوبت، همدلی و جرئت مندی را به دوقلوها آموزش دهید، هرگز آن‌ها را با هم مقایسه و حس حسادت را در آن‌ها تقویت نکنید.
حس همبستگی‌شان را تقویت کنید
کار‌هایی را که هر کدام از کودکان باید در منزل انجام دهند، مشخص کنید. بکوشید کار‌ها را به صورت نوبتی بین آن‌ها عوض کنید تا کودک احساس نکند با او عادلانه رفتار نشده است. از آن‌ها بخواهید بعضی کار‌ها را با یکدیگر انجام دهند چراکه این تجربه‌های گروهی باعث می‌شود حس همبستگی و احساسات مثبت بین آن‌ها بیشتر شود. راه‌های استفاده مشترک از وسایل و اسباب بازی‌ها را به این کودکان آموزش دهید، اختلاف بین کودکان را تشویق نکنید و در صورت لزوم با استفاده از محرومیت موقت برای هر کدام از آن‌ها از درگیری جلوگیری کنید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/238111/چرا-نباید-برای-دوقلوها-لباس-یک-شکل-بخریم؟
بستن   چاپ