آریا جوان
دلیل عدم اقدام برای تشکیل پرونده سلامت المپین‌ها مشخص شد
دوشنبه 18 آذر 1398 - 09:35:23
آریا جوان - مهر / سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه تشکیل پرونده سلامت برای مسافران المپیک در برنامه این فدراسیون است در مورد اینکه «چرا تا به امروز اقدامی برای اجرای این برنامه نشده» توضیح داد.
مهرزاد خلیلیان با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) طبق روال همیشه پیگیری خواهد شد، گفت: هیچ یک از برنامه های فدراسیون و نادو به بعد از انتخابات و مشخص شدن رئیس جدید موکول نمی شود. ورزش یک امر جاری و ساری است. زمان انتخابات مشخص نیست اما تا آن زمان به تمام برنامه ها رسیدگی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های پزشکی موردنظر برای کاروان اعزامی به المپیک 2020 توکیو خاطرنشان کرد: معاینه کامل ورزشکاران اعزامی به توکیو در برنامه است. این برنامه ای است که پیش از هر دوره بازی های المپیک اجرا شده و برای المپیک پیش رو نیز قطعا اجرا خواهد شد. در این برنامه علاوه بر واکسیناسیون ورزشکاران، آنها تحت نظر پزشکان متخصص و مورد تایید فدراسیون معاینه کامل خواهند شد تا در صورت مشاهده مشکل احتمالی به آن رسیدگی شود.
«چرا با وجود اهمیت این مسئله و مشخص شدن تعدادی از دارندگان سهمیه المپیک هنوز اقدامی بابت معاینه سلامت آنها نشده است؟»،سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این پرسش گفت: این وظیفه و ماموریت فدراسیون ما است که ورزشکاران اعزامی به المپیک را تحت معاینه پزشکی و حتی کنترل دوپینگ ویژه قرار دهیم اما به شرطی که درخواست لازم برای آن مطرح شود. این درخواست باید به صورت رسمی از طرف کمیته ملی المپیک مطرح شود تا بر اساس آن اقدام لازم صورت بگیرد.
خلیلیان تصریح کرد: مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای کنترل سلامت و دوپینگ ورزشکاران اعزامی به المپیک آمادگی لازم را دارد. به محض دریافت درخواست رسمی از کمیته ملی المپیک اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین تاکید کرد: ورزشکاران خود بهتر از فردی می توانند مراقب سلامت‌شان به خصوص از حیث کنترل دوپینگ باشند. درخواست ما این است که تا زمان المپیک هیچ ورزشکاری بدون آگاهی لازم و کافی و مشورت مربیان مربوطه اقدام به استفاده مکمل یا حتی دارو برای درمان نکند. در بسیاری موارد ناآگاهی در این زمینه باعث مثبت شدن تست دوپینگ شده است. این مسئله ای است که نه فقط برای المپیک بلکه همیشه و در طول سال باید موردنظر باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/239059/دلیل-عدم-اقدام-برای-تشکیل-پرونده-سلامت-المپین‌ها-مشخص-شد
بستن   چاپ