آریا جوان
قانون تعویضِ ضربه مغزی، به زودی در لیگ جزیره
سه شنبه 19 آذر 1398 - 14:43:30
آریا جوان - ورزش 3 / به زودی قوانینی برای تعویض بازیکنانی که در حین بازی به سرشان ضربه خورده و به تعویض ضربه مغزی معروف است در لیگ برتر انگلیس اجرایی خواهد شد.
بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی هیات بین‌المللی فوتبال یا International Football Association Board قرار است در ماه فوریه درباره بعضی تغییرات در قوانین فوتبال لیگ برتر انگلیس تصمیم‌گیری کند که یکی از مهمترین آنها اضافه شدن قانون موسوم به تعویض ضربه سر است که گفته می‌شود از سال آینده در لیگ برتر اجرایی خواهد شد.
بر اساس این قانون که مشابه آن در مسابقات راگبی اجرایی می‌شود در صورتی که در جریان بازی ضربه‌ای به سر یک بازیکن وارد شود او می‌تواند تعویض شود. شب گذشته در بازی آرسنال و وستهام این موضوع بار دیگر در معرض توجه قرار گرفت زمانی که گرانیت ژاکا به دلیل ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود از طرف یک پزشک مورد معاینه قرار گرفت و کمی بعد از بازی بیرون رفت.
انتظار می‌رود در جلسه هیات بین‌المللی فوتبال چندین سیستم مختلف برای اجرای این قانون بررسی شده و یکی از آنها انتخاب شود. بعد از نگرانی‌هایی که اخیرا نسبت به ایمنی و حفظ سلامت بازیکنان در میادین فوتبال مطرح شده لیگ برتر انگلیس مصمم است یکی از پیشگامان استفاده از قوانین جدید در این راستا باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/240610/قانون-تعویضِ-ضربه-مغزی،-به-زودی-در-لیگ-جزیره
بستن   چاپ