آریا جوان
گرایش خریداران آسیایی به نفت آمریکایی
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 17:01:30
آریا جوان - مشتریان آسیایی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا ضد ایران و حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو عربستان، تلاش خود برای تنوع بخشی به منابع تأمین نفت را تشدید کردند.

به گزارش خبرگزاری پلاتس ، خریداران عمده نفت در آسیا، از جمله هند، ژاپن و کره جنوبی، برای جبران اختلال‌های متعدد در عرضه نفت از منطقه خاورمیانه، به شکلی روز افزون توجه خود را به آمریکای شمالی معطوف کرده‌اند.
در نتیجه تلاش کره جنوبی برای تنوع بخشی به منابع تأمین نفت خود سبب شد سهم خاورمیانه در تأمین نفت آن در سه ماه چهارم سال 2019 میلادی به کمتر از 70 درصد می‌رسد، در حالی که سهم خاورمیانه در تأمین نفت کره جنوبی در سال 2016 میلادی بیش از 85 درصد بود.
طبق آمارهای رسمی دولت آمریکا، همچنین در هشت ماه نخست سال جاری میلادی، آمریکا به‌طور میانگین روزانه 260 هزار بشکه نفت به هند صادر کرد که بیش از دو برابر دوره مشابه در سال 2018 میلادی بود.
در سال جاری میلادی، تایوان به یکی از سه واردکننده بزرگ نفت آمریکا تبدیل شد و از ماه ژانویه تا اوت امسال به‌طور میانگین 186 هزار بشکه نفت از آمریکا وارد کرد. این رقم حدود دو برابر واردات نفت تایوان از آمریکا در دوره مشابه در سال 2018 میلادیست.
در شمال شرق آسیا، آمارهای رسمی ژاپن نشان این کشور در ماه مارس امسال 993 هزار و 663 بشکه نفت خام نوع مارس را از آمریکا وارد کرده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/241798/گرایش-خریداران-آسیایی-به-نفت-آمریکایی
بستن   چاپ