آریا جوان
حمله دوباره به مجسمه زلاتان
پنجشنبه 21 آذر 1398 - 22:46:22
آریا جوان - آخرین خبر / زلاتان ایبراهیموویچ همچنان دشمن شماره یک بخش عمده ای از مردم شهر مالمو است. این دشمنی از زمانی آغاز شد که این ستاره سوئدی تصمیم گرفت تا بخشی از سهام باشگاه هماربی، باشگاه سوئدی رقیب مالمو را خریداری کند. اگر در روز 27 نوامبر هواداران افراطی باشگاه مالمو با مشعلهایی قصد آتش زدن مجسمه یابرا را داشتند و فردای آن روز هم در یک توالت فرنگی را به مجسمه او آویزان کردند، و شعارهای تهدیدآمیزی برروی مجلسه نوشتند، حالا نوبت به اتفاق جدید دیگری رسیده است.
چهارشنبه شب هواداران افراطی مالمو عزمشان را جزم کرده بودند تا این مجسمه را به طور کامل از بین ببرند. مهاجمان قصد داشتند تا هر دوپای مجسمه ایبرا را قطع کرده و آن را به زمین انداخته و ویران کنند. در عین حال یک طناب ضخیم هم دور گردن مجسمه انداخته اند تا به ظاهر خفه کردن زلاتان را تجسم کنند وبار دیگر با شعارنوشته هایی، زلاتان را خود فروخته نامیدند.
شدت آسیبهای وارده به مجسه در حدی بوده که حالا خطر سقوط و ویرانی آن وجود دارد و از همین رو پلیس شهر مالمو برای جلوگیری از ویرانی کامل این مجسمه دور آن دیوارهایی کشیده و نیروهای پلیس دراطرافش مستقر شده اند.
حالا و همراه با این رفتارهای خشن هواداران افراطی باشگاه مالمو، بخش عظیمی از آنها خواهان آن شده اند تا مجسمه زلاتان به پایتخت سوئد، استهکلم و به مقر باشگاه هماربی منتقل شود. این درخواست هنوز با واکنشی از سوی مقامات شهر مالمو همراه نشده است. اما فریدا ترلمیر مسئول فرهنگ شهر مالمو در پی حملات قبلی به مجسمه ایبرا گفته بود:« این مجسمه به هیچ جا منتقل نخواهد شد. زلاتان اینجا متولد شده و همچنان با مالمو مرتبط خواهد بود.»
عده ای دیگر از هواداران درخواست کردند که به جای این مجسمه، مجسمه ای از مارکوس روزنبرگ، مهاجم اسطوره ای باشگاه مالمو قرار بگیرد. از سوی دیگر فیلیپ هامار، یکی از هواداران مالمو قول داده تا مبلغ 4000 یورو بپردازد تا این مجسمه زلاتان برداشته شده و به جایش مجمسه روزنبرگ قرار بگیرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/242995/حمله-دوباره-به-مجسمه-زلاتان
بستن   چاپ