آریا جوان
راهکارهای پرداخت پول استراماچونی
شنبه 23 آذر 1398 - 13:43:48
آریا جوان - آخرین خبر / عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن اعتقاد دارد مشکل انتقال پول به حساب سرمربی استقلال، به راحتی حل می‌شود.
به گزارش فوتبالی، مجتبی فریدونی عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن، به خاطر یک استوری در صفحه اینستاگرامش، یکی از چهره های خبرساز فوتبال ایران در طول 24 ساعت گذشته بوده است.
او در صفحه اینستاگرامش به این نکته اشاره کرده که یک باشگاه در کمتر از یک روز مطالبات یک بازیکن امریکایی را به دلار امریکا به حساب او در یک بانک امریکایی واریز می‌کند اما یک باشگاه برای پرداخت مطالبات مربی اروپایی خود به یورو در یک بانک اروپایی پای دو وزارتخانه و دو سفارتخانه را وسط کشیده.
فریدونی درباره این ماجرا می‌گوید:" ما مطالبات بازیکن امریکایی را اواخر شهریور ماه از طریق سوئیفت و در کمتر از یک روز پرداخت کردیم. البته نمی‌توان روش آن را اعلام کرد اما هر کاری، راه و اصول خاص خودش را دارد"
فریدونی درباره راهکارهای پرداخت سرمربی استقلال می‌گوید:" به نظر می رسد باشگاه استقلال می توانست از شیوه بهتری برای پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی اش استفاده کند. اگر قرار بود این پول از مجاری دیگری به غیر از حساب رسمی باشگاه به حساب استراماچونی واریز شود، بهتر بود مطالبات او در چند بخش پرداخت شود. مثلا به جای آنکه کل پول او را یکدفعه به حسابش واریز کنند، در چند روز این پول به او پرداخت شود. ضمنا بهتر بود از مسیرهایی استفاده شود که کمتر احتمال داده شود که مبدا تراکنش، ایران است"
عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن درباره اینکه حالا چگونه می توان پول سرمربی استقلال را پرداخت کرد، می‌گوید:" الان سه راه وجود دارد. یکی اینکه باشگاه استقلال در کشورهایی نظیر ترکیه، عمان و روسیه حساب باز کند و پول را به آنجا منتقل کند و از آنجا پول را به حساب استرا واریز کند. راهکار دوم تاسیس شرکتی در یکی از این کشورهاست به شرطی که سهامدارش باشگاه استقلال باشد. راه دیگر این است که وزارت ورزش از طریق یکی از زیرمجموعه هایش این پول را پرداخت بکند. البته این قضیه یک شرط وجود دارد. اینکه سهامدار زیرمجموعه مربوطه و باشگاه استقلال یکی باشد تا به قول معروف بحث خواهر خواندگی به وجود بیاید تا دیگر کسی به سرمربی استقلال بابت مبدا پرداخت پول ایرادی وارد نکند "

http://www.javanannews.ir/fa/News/244337/راهکارهای-پرداخت-پول-استراماچونی
بستن   چاپ