آریا جوان
تبدیل خرت و‌ پرت‌ها به وسایل تزیینی!
دوشنبه 25 آذر 1398 - 10:05:51
آریا جوان - خراسان / ساخت وسایل تزیینی آن هم با مواد دور ریختنی، شکسته و کهنه در دنیا با نام DIY یا «خودت انجام بده»، مشهور است و کار سختی نیست.
شاید تا حالا ایده ساخت وسایل تزیینی آن هم با مواد دور ریختنی، شکسته و کهنه به فکر شما هم رسیده باشد یا حتی در فضاهای مجازی دیده باشید. این ایده‌ها در دنیا با نام DIY یا «خودت انجام بده»، مشهور است که در واقع افراد با‌سلیقه و خلاق، روش‌های جذابی برای بازیافت وسایل بی‌مصرف و قدیمی پیدا می‌کنند تا آن‌ها را دوباره کاربردی کنند. کافی است طوری دیگر به وسایل اضافه و دور ریختنی خانه‌تان نگاه کنید و با هزینه‌ای کم به آن‌ها فرصت دوباره برای استفاده بهتر بدهید. برای این کار به انباری خانه خود سری بزنید و ببینید چه چیزی بدون استفاده باقی مانده و فضا را اشغال کرده است. در ادامه و با کمک چهار عکس، به چند نمونه از این خلاقیت‌های بازیافتی اشاره خواهیم کرد.
تبدیل لباس‌های کهنه به جاجورابی
معمولا لباس‌ها بخش بزرگی از مواد بازیافتی هر خانه را تشکیل می‌دهند و اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد تبدیل آن‌ها به تکه پارچه‌هایی است برای نظافت خانه و خودرو. اگر از دوخت و دوز ابتدایی سر درمی‌آورید، به سادگی می‌توانید آن‌ها را با یک وسیله کاربردی‌تر زنده کنید. در تصویر، وسیله‌ای را می‌بینید که با اتصال چند جیب شلوار جین و کتان که از استقامت خوبی هم برخوردار است به‌عنوان جاجورابی و جایی برای قرار دادن وسیله‌های خرده ریز استفاده شده است.
ترازویی که پایه شد!
خانه را موشکافانه بررسی کنید. احتمالا وسیله قدیمی وجود دارد که قابلیت تبدیل به یک اثر هنری را داشته باشد.
مثلا اگر در خانه ترازوی مکانیکی قدیمی یا از کار افتاده دارید یا به‌تازگی آن را با نوع دیجیتالش جایگزین کرده‌اید، این ترازو می‌تواند ایده تزیینی جالبی به عنوان پایه گلدان باشد.
وسایل دست و پاگیر را چه کنیم؟
اغلب در خانه‌ها وسایل دست و پا‌گیر بزرگی هم هستند که به راحتی و با کمی تغییر و سلیقه می‌توانیم از آن‌ها به عنوان جعبه، قفسه یا وسیله‌ای برای نگهداری و طبقه‌بندی دیگر وسایل خانه استفاده کنیم مثل چمدان‌ها، جعبه‌های چوبی، کشوها و... . در تصویر سبد حصیری بزرگی را می‌بینید که با تزیینی ساده به دیوار حمام نصب شده تا حوله‌ها در آن قرار داده شوند.
از شیشه‌های خالی غافل نشوید
این روزها مصرف خوراکی‌های بسته‌بندی شده، خانه‌ها را پر از شیشه‌های مربا، ترشی و ... کرده که در بهترین حالت به سطل بازیافت منتقل می‌شوند. با کمی تور، روبان، نوار و ریسمان کنفی و کامواهای رنگی، ظاهری جذاب به آن‌ها ببخشید، ضمن این‌که برای استفاده به عنوان گلدان یا محل نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی هم کاربردی هستند و حتی می توان از آن ها به عنوان یک وسیله تزیینی استفاده کرد .
نویسنده : فاطمه قاسمی| مترجم منبع: diytomake

http://www.javanannews.ir/fa/News/246447/تبدیل-خرت-و‌-پرت‌ها-به-وسایل-تزیینی!
بستن   چاپ