آریا جوان
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران: مخالفان اف ای تی اف، مسئولیت کار خود را می پذیرند؟
يکشنبه 8 دي 1398 - 07:49:17
آریا جوان - روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران تاکید دارد: عقل حکم می‌کند در شرایط سخت، ما از درگیری‌های جناحی خارج شویم و آنچه را که به نفع مردم و کشور است، بپذیریم، آیا مخالفان FATF تبعات و مسئولیت مخالفت خود را می‌پذیرند؟

حسین عباسی نژاد افزود: من کارشناس دولت نیستم، به عنوان یک اقتصاددان سخن می‌گویم و می‌دانم که منافع ملی ما باید تامین شود، اینکه یک شخص، حزب یا گروهی تضعیف می‌شود، مساله من نیست، من به عنوان اقتصاددان باید واقعیت را به جامعه بگویم و آن این است که اگر ما عضو FATF نشویم، شرایط اقتصادی کشور بسیار دشوار و مشکلات افزایش می‌یابد.
وی اظهار داشت: اینکه عضو FATF شویم و تعهداتی که آنها از ما می‌خواهند را اجرا کنیم، نمی‌تواند باعث حل مشکلات اقتصادی ما شود، اما به طور قطع می‌توان گفت اگر عضو FATF نشویم مشکلات اقتصادی ما افزایش می‌یابد و شرایط بدتر از وضعیت فعلی خواهد شد.
استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران افزود: ممکن است در شرایط عادی که تحت فشار تحریم نبودیم نپیوستن به FATF، چندان به اقتصاد ما ضربه‌ای وارد نمی‌کرد اما نه در شرایطی که همه توجهشان به این است که ایران تحریم است و نباید با آنها معامله و مراوده مالی داشته باشیم. بنابراین اگر به FATF نپیوندیم، قطعا مشکلات ما افزایش می‌یابد.
23302

http://www.javanannews.ir/fa/News/260626/رئیس-دانشکده-اقتصاد-دانشگاه-تهران--مخالفان-اف-ای-تی-اف،-مسئولیت-کار-خود-را-می-پذیرند؟
بستن   چاپ