آریا جوان
گریه پدری که قولش به پسرش را عملی کرد
چهارشنبه 11 دي 1398 - 11:02:17
آریا جوان - خراسان / به بهانه اشک‌های سرمربی تیم مونتری مکزیک در شب قهرمانی این تیم که قولش را سال‌ها قبل به پسرش داده بود اما حالا پسرش در قید حیات نیست...
آنتونیو محمد، مربی تیم مونتری مکزیک، این هفته وقتی تیمش در ضربات پنالتی توانست تیم آمه‌ریکا را در لیگ مکزیک شکست دهد، بلافاصله اشک‌هایش سرازیر شد. این اشک‌ها بیش از این‌که نشانه خوشحالی یک مربی از کسب عنوان قهرمانی باشد، نشانه‌ رابطه عمیق آنتونیو با پسرش، فرید بود. پسری که آن شب در ورزشگاه نبود تا بتواند کنار پدر، قهرمانی تیم مورد علاقه‌اش را جشن بگیرد. به همین بهانه، لازم می‌دانیم که درباره عشق پدرانه صحبت کنیم، واقعیتی که این روزها کمتر درباره‌اش صحبت می‌شود.
قولی که بعد از 13 سال عملی شد
فرید محمد، پسر آنتونیو، از کودکی به فوتبال و به ویژه تیم مونتری در لیگ مکزیک علاقه مند بود، آن‌قدر که از پدرش که پیش از مربیگری بازیکن فوتبال بود، خواسته بود کمک کند تا تیم مورد علاقه‌اش، یعنی مونتری در لیگ مکزیک قهرمان شود. آنتونیو هم به پسرش قول داد به قهرمانی مونتری کمک کند. اما عمر فرید کوتاه بود و زمانی که خانواده برای پیگیری جام‌جهانی 2006 در آلمان بودند، در حالی‌که تنها 9 سال داشت، در یک تصادف رانندگی جان باخت. با این حال، عشق پدر به پسر و قولی که به او داده بود، از یاد نرفت. سال ها گذشت و این هفته زمانی که پس از پیروزی در ضربات پنالتی، مونتری به مربیگری آنتونیو محمد قهرمان شد، بلافاصله اشک‌های این پدر سرازیر شد. گریه او آن قدر شدید بود که برای مدتی توان صحبت در برابر خبرنگاران را نداشت. هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم بگوییم آنتونیو دقیقا چه احساسی داشته است. آیا پسرش را در ورزشگاه تصور می‌کرده ؟ در این میان، یک موضوع مشخص است؛ رابطه پدر و فرزند و عشقی که پدران به فرزندان خود دارند، هر چند در اغلب فرهنگ‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر از آن صحبت می‌شود، اما واقعیت دارد.
پدران هم دلتنگ می‌شوند
چه خوب که پدرانی چون آنتونیو وجود دارند تا به ما یادآوری کنند پدران نیز مانند مادران می‌توانند دلتنگ فرزندان خود شوند، آن‌ها نیز در اوج درگیری در وظایف اجتماعی خود، جای خالی فرزندشان را حس می‌کنند و نقش پدری‌شان را حتی زمانی که در اوج افتخارات حرفه‌ای هستند، از یاد نخواهند برد. شاید اگر بیشتر به پدران اجازه بروز احساسات داده شود، آن‌ها راحت‌تر بتوانند از عشق عمیقی که به فرزندان‌شان، چه دختر و چه پسر دارند، صحبت کنند. راستی شما به عنوان پدر، آخرین بار چه زمانی به فرزندتان گفتید که او را دوست دارید؟ آخرین باری که عشق پدرانه خود را به صورت علنی و واضح به نمایش گذاشتید، چه زمانی بود؟ شاید بهتر باشد همین امروز خجالت را کنار بگذارید و با فرزندتان درباره عشقی که به او دارید، صحبت کنید.
نویسنده : نرگس عزیزی| کارشناس ارشد مشاوره

http://www.javanannews.ir/fa/News/263459/گریه-پدری-که-قولش-به-پسرش-را-عملی-کرد
بستن   چاپ