آریا جوان
گزارشی از سانسور سردار سلیمانی در شبکه‌های آمریکایی
حمله به آزادی به سبک اینستاگرام! / چرا عکس ترامپ سانسور نمی‌شود؟
دوشنبه 16 دي 1398 - 15:56:13
آریا جوان - به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فضای مجازی شاهد انتشار محتوای بسیاری در واکنش به این خبر بود که سانسور شد!

هشتگ سردار سلیمانی و انتقام سخت به ترند اول توئیتر فارسی زبانان تبدیل شد و کاربران بسیاری در اینستاگرام نسبت به خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان دادند.
از ساعات اولیه انتشار پست‌های کاربران در اینستاگرام این شبکه اجتماعی در اقدامی مغرضانه پست‌های منتسب به خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را حذف کرد.
این اقدام اینستاگرام به همینجا ختم نشد و پس از حذف پست‌های کاربران ایرانی اقدام به بستن صفحات مهم خبری نیز کرد!
از روز گذشته صفحات خبری باشگاه خبرنگارن، انتخاب، جماران، تسنیم، ایلنا، آخرین خبر، اخبار مشهد و تعداد دیگری از صفحات خبری در اینستاگرام بسته شده است.
این تصمیم مغرضانه مدیران اینستاگرام که خلاف آزادی بیان صورت گرفته با واکنش بسیاری از کاربران همراه شد.
این درحالیست که رسانه‌های نزدیک به آمریکا به‌راحتی از تصاویر سردار سلیمانی استفاده می‌کنند و بسته نمی‌شوند.
آمریکا با این اقدام نشان داد که هم از حضور فیزیکی حاج قاسم سلیمانی هراس دارد و هم از حضور این چهره محبوب مقاومت در فضای مجازی!
آمریکایی هیچگاه گمان نمی‌کردند که پس از شهادت قاسم سلیمانی با چنین چالشی مواجه بشوند، امروز شهید قاسم سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از سردار قاسم سلیمانی شده است.
در واکنش به این اقدام، وزیر ارتباطات در مصاحبه با رادیو گفت: فرصت فعالیت در شبکه های اجتماعی بین المللی را از دست نمی دهیم.
وی افزود: اقدام آمریکا در سانسور سردار سلیمانی منفعلانه است، جریان انقلاب اسلامی در فضای مجازی در موضع قدرت است و اقدام دولت آمریکا در فشار به شرکتها برای سانسور شهید سلیمانی، از سر بیچارگی و انفعال است.
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: حضور جریان ساز مردم در شبکه‌های اجتماعی با سیل خروشان چند ده میلیون پستی، صدای تروریست بودن دولت آمریکا را در فضای مجازی دنیا طنین انداز کرده است.
وی تصریح کرد: ظرفیت حضور در سکوهای بین المللی را از دست نمی‌دهیم، اما از حرکت جوانان ایرانی برای ایجاد سکوهای جهانی موازی سکوهای رسانه‌ای آمریکایی حمایت خواهیم کرد و‌ در برابر اقدام آمریکا خواهیم ایستاد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/269491/حمله-به-آزادی-به-سبک-اینستاگرام!---چرا-عکس-ترامپ-سانسور-نمی‌شود؟
بستن   چاپ