آریا جوان
چگونه با یک معاینه چشم‌پزشکی می‌توان علائم اولیه آلزایمر را تشخیص داد
چهارشنبه 18 دي 1398 - 12:26:59
آریا جوان - هنوز هیچ آزمایش قطعی برای تشخیص بیماری آلزایمر وجود ندارد. این بدان معناست که تشخیص آلزایمر کار سختی است. اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که آزمایش چشم‌پزشکی می‌تواند به سهولت آلزایمر افراد را مشخص کند.

آزمایشات غربالگری شبکیه می توانند از آلزایمر پیشگیری کنند یا آلزایمر را در مراحل اولیه شناسایی کنند. قرار است تحت یک آزمایش بالینی 5 میلیون دلاری با حمایت دانشگاه دانشگاه رود آیلند، 15 بیمارستان و سایر مراکز در مرکز فلوریدا به بررسی آلزایمر بپردازند.
امید این است که روزی آزمایش های غربالگری شبکیه توسط اپتومتریست ها و چشم پزشکان انجام شود تا آلزایمر را در مراحل اولیه خود تشخیص دهد. آزمایش های غربالگری شبکیه نیز از مقایسه اسکن های توموگرافی با انتشار پوزیترون ارزانتر است که برای تشخیص ایجاد پلاک های آمیلوئید در مغز مرتبط با آلزایمر قبل از بروز علائم استفاده می شود.
پیتر اسنایدر، معاون مدیر در بخش تحقیقات و توسعه اقتصادی در این خصوص گفت: "وقتی مطالعه ما به اتمام رسید، ما می‌خواهیم این فناوری را در دسترس قرار دهیم تا اپتومتریست ها و چشم پزشکان بتوانند نشانگرهای زیستی شبکیه را بررسی کنند که به عقیده ما با بیماری آلزایمر همراه هستند و به مرور زمان بیماری را تشدید می کنند."
در این مطالعه محققان 330 داوطلب را در سنین 55 تا 80 سال ثبت نام خواهند کرد که شامل افراد بالغ بسیار سالم و کم خطر هستند. داوطلبان در مدت زمان سه ساله در چهار زمان مختلف مورد معاینه قرار می گیرند. هر بازدید از مطالعه شامل یک معاینه چشم، یک بحث در مورد تاریخچه پزشکی، برخی از آزمایشات در مورد چگونگی تفکر افراد و چگونگی به یاد آوردن اطلاعات جدید، تصویربرداری شبکیه در مطب پزشک چشم و اقدامات خلقی، راه رفتن و تعادل است. عادات خواب و انواع دیگر اطلاعات پزشکی نیز از دیگر مواردی هستند که بررسی می شوند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/271264/چگونه-با-یک-معاینه-چشم‌پزشکی-می‌توان-علائم-اولیه-آلزایمر-را-تشخیص-داد
بستن   چاپ