آریا جوان
هیچ‌چیز به اندازه استرس قاعدگی را مختل نمی‌کند
چهارشنبه 18 دي 1398 - 12:27:20
آریا جوان - محققان دانشکده پزشکی تورنتو در پژوهشی که در مجله زنان و زایمان کانادا منتشر شد اعلام کردند که هیچ‌چیز به اندازه فشار روانی و استرس نمی‌تواند منجر به مشکلات قاعدگی شود.

روهاندا زوینگرمن نویسنده اصلی این مقاله گفت بسیاری از افراد تصور می کنند که تغذیه، تحرک و مواردی مشابه تأثیر بیشتری روی قاعدگی دارند. در حال که این نظریه کاملاً درست نیست.
بر اساس این مطالعات زنانی که به علت مسائل شغلی، خانوادگی و... با مشکل قاعدگی روبه‌رو می شوند، اغلب حتی علت مشکل خود را نمی دانند و تصور می کنند علت قاعدگی آنان مسائل پزشکی است. این موضوع می تواند در بلندمدت زمینه ساز اختلالات جدی تر در روند قاعدگی افراد شود.
یکی از مواردی که بسیاری از زنان از آن مطلع نیستند این است که گاهی همین قاعدگی با ریشه روانی می تواند با مشکلات هورمونی همراه شود، یعنی ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول و به هم ریختن سطح هورمون های زنانه منجر به مشکلات قاعدگی می شود. با همه این ها نتایج تحقیق مذکور به این معنا نیست که استرس تنها عامل بر هم خوردن ریتم صحیح قاعدگی در زنان است و مواردی تکراری مثل کاهش و افزایش وزن شدید، خوردن برخی خوراکی ها، عدم تحرک یا ورزش شدید نیز در این زمینه مؤثر است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/271265/هیچ‌چیز-به-اندازه-استرس-قاعدگی-را-مختل-نمی‌کند
بستن   چاپ