آریا جوان
روتین مراقبت از پوست پس از بیدار شدن از خواب
يکشنبه 22 دي 1398 - 11:27:27
آریا جوان - زیبامون / مراقبت از پوست و داشتن یک رژیم و روتین مناسب برای مراقبت از آن ضروری است. این مسئله آنقدر ضروری و مهم است که نیاز است که از سن پایین اجرا شود، زیرا که با بالا رفتن سن پوست شما نیز بالغ تر شده و دچار چین و چروک می شود و با بالا رفتن سن و چروک شدن پوست همانقدر هم مراقبت و درمان آن سخت تر میشود و شما نیاز است بیشتر تلاش کنید. در نتیجه این نیاز که بهتر است از سن کم و در جوانی به فکر حفاظت از پوستتان بیوفتید حتی ضروری تر هم به نظر میرسد. با زیبامون همراه باشید تا شما را بیشتر در این زمینه راهنمایی کنیم.
روتین های مراقبت از پوست میتوانند سخت باشند و پر دردسر. در واقع عمل کردن به خیلی از آنها و وفادار ماندن به پروسه های مربوط به انها میتواند حوصله زیادی بطلبد اما اگر پوستتان در معرض میزان غیر سالمی از نور خورشید و پرتوهای اسیب رسان آن، آلودگی هوا و کثیفی محیط اطراف قرار بگیرد و شما هم به آن بی توجهی کنید می‌تواند دچار مشکلات زیادی شود که دیگر نمیتوان آنها را حل کرد. داشتن یک پوست سالم این روزها به شدت مهم است،زیرا یک پوست سالم شما را زیباتر می کند و باعث میشود اعتماد به نفس بیشتربرای حضور در اجتماع نیز داشته باشید.
مراقبت از پوست
و برای داشتن یک پوست سالم و سرحال شما نیاز است که یک رژیم صبحگاهی برای مراقبت از آن داشته باشید. حتی ممکن است لازم شود ماهیانه مقداری نیز پول برای مراقبت از پوستتان کنار بگذارید. این یک سرمایه گذاری بلند مدت برای حفظ سلامتی پوست تان است. یک روتین و رژیم مراقبت از پوست معمولاً شامل دو قسمت می شود که یک بخش آن شامل مراقبت هایی می شود که صبح ها باید بر روی پوست خود پیاده کنید و بخش دیگر مخصوص شب هاست. در این مقاله می‌خواهیم یک روتین صبحگاهی به شدت آسان و ارزان را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.
صبح خود را با لیمو آغاز کنید
اگر از کسانی هستید که هنگامی که بیدار می شوند به سرعت به سراغ کارهایشان می روند و حوصله زیادی برای رسیدگی به سر و وضعشان ندارند، به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه از تخت خارج شوید فقط چند دقیقه برای خودتان وقت بگذارید تا روز بهتری را شروع کنید.اگر صبح ها بی حوصله هستید، یک لیوان آب مخلوط با آب لیمو را از شب قبل کنار تخت خوابتان قرار دهید تا صبح به محض بیدار شدن آن را بخورید.
لیمو به شما کمک می کند که بیشتر عرق کنید و متابولیزم بدن را سرعت میبخشد. اگر اهل ورزش و فعالیت باشید لیمو به بدنتان کمک می‌کند که خود را پاکسازی کند و مواد سمی و شیمیایی مضر را از سیستمتان خارج می کند. این روتین ساده مراقبت از پوست که مخصوص صبح هاست همچنین به شما کمک می کند که وزن کم کنید و روی مود و حس و حالتان نیز تاثیر می‌گذارد و این باعث می شود که پوست بهتری نیز داشته باشید. همه میدانند که عصبانیت باعث می شود سن بالا برود. در لیمو یون های منفی وجود دارد که باعث می‌شود سطح انرژی شما بالاتر برود و در نتیجه حس و حال بهتری داشته باشید و حتی در طول روز کمتر هم عصبانی شوید.
طرز تهیه آبلیموی صبحگاهی
یک دوم لیمو
یک چهارم فنجان آب سرد
سوم فنجان آب جوش
اول آب لیمو را گرفته و سپس آب جوش و بعد از آن آب سرد را به آن اضافه کنید و کاملاً آنها را با هم مخلوط کنید وقتی که هنوز مخلوط شما گرم است است آن را بخورید اگر از طعم و مزه آن لذت نمی برید می توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید.
استفاده از روغن های پاک کننده برای پاکسازی پوست
از یک روغن سبک و مناسب هر روز صبح برای پاک کردن باقی مانده محصولاتی که شب قبل به صورتتان زدید و آلودگی ای که صورتتان در هنگام خواب جذب کرده است، استفاده کنید. این روغن ها به شما کمک می کند که چربی اضافی از پوستتان را بگیرید و همچنین منافذ پوست تان باز شود و پوستتان تمیز نیز بشود. تنها کاری که نیاز است بکنید این است که چند قطره از روغن پاکسازی را کف دستتان بریزید و با مالش دادن آن به کف دست باعث شوید که کمی گرم شود.
بعد از اینکه آن را به کف دستتان مالیدید، با کف دستانتان به آرامی به صورتتان ضربه بزنید. سپس آن را به صورت دورانی روی پوستتان مالش داده و بعد پوستتان را با آب گرم بشویید و بعد از این روش بهتر است که پوستتان را خشک نکنید تا رطوبت نیز روی پوست صورتتان ماندگار تر شود و تاثیر بیشتری از روتینی که انجام داده اید بگیرید.
استفاده از از محلول های پاکسازی بر پایه آب برای پاکسازی پوستتان
در مرحله دوم می توانید از محلول های پاکسازی ای که بر پایه آب هستند استفاده کنید، تا اثر آثار آلودگی و چربی های باقیمانده را نیز از پوستتان و منافذش پاک کرده باشید. همیشه بهتر است که از یک محلول پاکسازی که ph پایینی دارد استفاده کنید و آن را به سطح پوست بزنید. محلول را به آرامی روی پوست صورتتان ماساژ دهید و بعد آن را را با آب ولرم بشویید و سپس پوستتان را با ملایمت با یک حوله خشک کنید. فراموش نکنید که هیچوقت نباید حوله را با خشونت به پوستتان بکشید زیرا که پوستی که تازه پاکسازی شده است از همیشه حساس تر نیز هست و بیشتر اسیب میبیند.
استفاده از تونرهای مناسب پوست صورتتان
در روتین های مراقبت از پوست استفاده از تونر یکی از مهمترین بخش هاست.این بخش یکی از بخش‌هایی است که شما را مطمئن می‌سازد که از شر تمام آلودگی ها و کثیفی هایی که در دو قدم قبلی جا مانده اند، قرار است راحت شوید.تونر ها میتوانند برای پوستتان به معنای واقعی معجزه کنند. استفاده از توره به شما کمک می کند که منافذ پوستتان کوچک تر و تنگ تر شوند و در نتیجه میزان تولید روغن اضافه و چربی اضافه روی پوست نیز کمتر می‌شود.
همچنین تونر به پوستتان کمک می کند که سطح ph اش را تنظیم کند و پوست شما در این زمینه متعادل شود.همچنین استفاده از تونر به شدت آسان است و هیچ راه و روش خاص و مشکل سازی ندارد. کافی است یکی دو قطره از آن را روی یک پد پنبه ای و یا مقداری پنبه بریزید و به پوستتان بمالید و صبر کنید تا بتونه به عمق پوستتان نفوذ کند. به همین سادگی ph پوستتان تنظیم شده و آلودگی های باقی مانده نیز از آن پاک میشود و روند شکل گیری آکنه و جوش ها نیز روی صورتتان بعد از یک مدت کاهش پیدا میکند.
سرم های مخصوص پوست صورت
این روزها سرم های مخصوص پوست یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست هستند که کمپانی‌های سازنده محصولات پوستی در رقابت شدیدی برای عرضه انواع متنوع آنها به بازار می باشند. سرم های پوستی یکی از قویترین و بهترین راه حل های مقابله با انواع مختلف مشکلات پوستی هستند.ولی اینکه چه سرمی را برای چه نوع پوستی انتخاب کنید به شدت مهم است. زیرا که در غیر این صورت و در صورت انتخاب سرم اشتباه ممکن است نتایج مثبتی نگیرید و استفاده از سرم کاملا برایتان بی فایده و بدون تاثیر خاصی باشد.
برای مثال سرم های فراوانی برای افزایش سطح کلاژن پوست و یا کاهش پروسه پیری پوست وجود دارد، سرم های مخصوص مقابله با آکنه و یا آب رسانی به پوست و همچنین روشن کردن پوست را نیز می توانید در بازار پیدا کنید. انتخاب های پیش روی شما بی نهایت است اما مهم نیست چه چیزی را انتخاب کنید ، به شدت نیاز است که روش استفاده از آن را بلد باشید. برای استفاده از سرم های پوست کافی است چند قطره از آنها را کف دستتان بریزید و سپس آنها را کف دستتان کمی ماساژ دهید تا مقداری گرم شود. سپس پخش کردن سرم را از روی بینی خود اغاز کرده و بعد از آن بقیه صورتتان را نیز با سرم بپوشانید.پس از اینکار باید چند دقیقه صبر کنید تا سرم کاملا به خورد پوستتان برود.
استفاده از مرطوب کننده
یکی از قدم های دیگری که در روتین صبحگاهی خود باید آن را جا بدهید استفاده از یک مرطوب کننده قوی است.اب رسانی به پوست به شدت مهم و ضروری است. اما انتخاب یک مرطوب‌کننده مناسب می‌تواند کار سختی باشد. در این مورد نیز مجدداً همه چیز به نوع پوست شما بستگی دارد. اول باید مشخص کنید که جنس پوستتان چگونه است و سپس تصمیم بگیرید که نیاز به چه مرطوب کننده ای دارید.
مرطوب کننده ها میتوانند کرمی باشند ، مرطوب کننده بر پایه روغن باشند و یا مرطوب کننده بر پایه آب. وظیفه مرطوب کننده مراقبت از پوست شما در برابر خشکی بیش از حد است. اگر می توانید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که دارای قابلیت های مراقبت در برابر نور خورشید نیز هستند تا بتوانید از آنها هم برای ضدآفتاب استفاده کرده و هم پوستتان با کمک آنها آبرسانی شود. استفاده از این محصول به شدت آسان است کافی است کمی از آن را روی انگشتان دستانتان گذاشته و با آن پوست صورتتان را ماساژ دهید و بعد چند دقیقه صبر کنید تا محصول به خورد پوستتان برود.
استفاده از کرم چشم
همانطور که میدانید چشم ها یکی از حساس‌ترین و مهمترین نقاط بدن شما هستند و پوست زیر چشمانتان نیز به شدت حساس می باشد و سریعتر چروک و پیر میشود. پوست زیر چشم ها از تمام نقاط دیگر پوست صورت پوست نازک تر و حساس تری دارد و در نتیجه امکان چروک شدن آن، خشکی آن و پف کردن آن از همه جای دیگر بیشتر است. باید حتماً یک کرم مخصوص پوست زیر چشم داشته باشید که جلوی پیری زودرس آن را نیز می‌گیرد .در این صورت است که فقط می‌توانید از این که پوستتان در ناحیه چشم ها محافظت شده است مطمئن باشید.
مراقبت های صبحگاهی به شدت می توانند تاثیر زیادی روی سلامت و زیبایی صورت شما بگذارند. اگر یک پوست سالم می خواهید باید هر روز صبح مقداری از وقت خود را به مراقبت از آن اختصاص دهید، زیرا که قرار است پوست شما در طول روز با حجم زیادی از آلودگی و مواد مضر روبه‌رو شود و همچنین قرار است با نور خورشید مقابله کرده و در برابر خشکی و سایر مشکلات پوستی مقاومت کند.
در نتیجه داشتن یک روتین صبحگاهی کامل و قوی برای مراقبت از پوست به شدت ضروری می باشد، زیرا که این روتین به پوست شما کمک می کند تا شب یک سپر دفاعی در برابر محیط بیرون داشته باشد. اگر پوست سالم و قوی می خواهید باید حاضر باشید برای آن وقت بگذارید و روتین های صبحگاهی قادر هستند تمام نیازهای روزانه پوست شما را برطرف کنند پس از انجام آنها بهتر از تنبلی به خرج ندهید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به شما در این زمینه کمک کرده باشیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/274746/روتین-مراقبت-از-پوست-پس-از-بیدار-شدن-از-خواب
بستن   چاپ