آریا جوان
برادرم مواد مخدر مصرف می‎کند
يکشنبه 22 دي 1398 - 14:46:30
آریا جوان - خراسان / دختری 13ساله‌ام. برادر 18 ساله ای دارم که به تازگی متوجه شده ام از مواد مخدر استفاده می کند. آیا باید این موضوع را با پدر و مادرم درمیان بگذارم یا خودم به او تذکر بدهم؟
دوست عزیز سلام! ممنونم که سوالت را با ما درمیان گذاشتی. حتما از زمانی که متوجه این موضوع شدی، لحظات سختی را گذرانده‌ای و ذهنت درگیر این موضوع و عواقب آن شده‌است. نکته مهم آن‎که مصرف مواد مخدر موضوعی نیست که به راحتی بتوانی با تذکر دادن برادرت را از انجام آن منصرف کنی. با توجه به این‌که چه ماده‌ای مصرف کند و چند وقت است که درگیر این قضیه شده، حل موضوع مشکل‌تر می‌شود. ازطرفی با توجه به این‌که شما از برادرت کوچک‌تر هستی و احتمالا برادرت از شما زیاد حرف‌شنوی ندارد بهتر است با پدر و مادرت یا بزرگ تری
که مورد اعتماد و علاقه برادرت است، موضوع را مطرح کنی. این افراد اول صحت این موضوع را بررسی و بعد برای کمک به برادرت، راه‌حلی پیدا می‎کنند. در کنار این کار، همراه با بقیه اعضای خانواده می‎توانید با محبت به برادرت، کمک کنید تا او در فضای خانه احساس آرامش و راحتی داشته‌باشد. همچنین خیلی مهم است که بتواند درباره مشکلات و دغدغه‌هایش با شما صحبت کند و سرزنش نشود. حتما به پدر و مادرت توصیه کن از یک مشاور خانواده درباره نحوه برخورد با برادرت راهنمایی بگیرند. امیدوارم این مشکل با درایت پدر و مادرت به زودی حل و از نگرانی شما هم کم شود.
نویسنده : نفیسه مشجری| کارشناس‎ارشد روان‎شناسی تربیتی

http://www.javanannews.ir/fa/News/274852/برادرم-مواد-مخدر-مصرف-می‎کند
بستن   چاپ