آریا جوان
26 ایده کم هزینه اما دلبرانه برای اتاق کودک نورسیده
يکشنبه 22 دي 1398 - 19:40:16
آریا جوان - کاغذ رنگی / تولد نوزاد می‌تواند یکی از زیباترین لحظه‌های زندگی یک زوج باشد. معمولا قبل از پا گذاشتن کودک به این دنیا یکی از دغدغه‌های والدین، چیدمان اتاق کودک است. برخلاف سایر اتاق‌ها طراحی اتاق کودک کمی متفاوت بوده و باید با حال‌و هوای کودک سازگار باشد. در این مطلب از کاغذرنگی ایده‌هایی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که در چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک کمک تان می‌کند. اگر برای طراحی اتاق کودک خود هنوز تصمیم قطعی نگرفته و در حال جست‌وجو و تحقیق برای پیدا کردن یک طرح مناسب هستید، با ما همراه باشید.
1. نصب شلف دیواری
یکی از راه‌های ساده برای تزیین اتاق کودک استفاده از شلف دیواری است. قفسه‌ها یا شلف‌های دیواری می‌توانند محل خوبی برای قرار گیری عکس‌های کودک، کارت‌های تبریک تولد و مواردی از این قبیل باشند.
2. کشیدن نقاشی دیواری

بد نیست یکی از دیوارهای اتاق را با یک نقاشی کارتونی بپوشانید. فرقی نمی‌کند دیوار را به یک منظره از جنگل تبدیل می‌کنید یا یک صحنه از دریا؛ مهم این است که انجام این‌کار اتاق را برای کودک پرانرژی و لذت‌بخش می‌کند. حتی بعدها می‌توانید درباره لحظاتی که نقاشی روی دیوار را کشیده‌اید، با کودک خود گفت‌وگو کنید. این گفت‌وگو، زمینه‌ای برای یادگیری کودک شما درباره المان‌هایی خواهد بود که در نقاشی روی دیوار وجود دارند.
3. درست کردن قاب عکس سفارشی

برای اتاق کودک خود یک قاب عکس سفارشی درست کنید که روی آن یک جمله از شما، تاریخ تولد و نام فرزندتان باشد. چنین قاب عکسی همواره عشق و علاقه شما به کودکتان را به او القا می‌کند. به‌خصوص در سنینی که کودک درک بهتری از احساسات و محیط خود دارد.
پیشنهاد کاغذرنگی این است که عکسی را برای قاب درنظر بگیرید که کودکتان درآغوش شما است. به‌این‌شکل کودک شما وقتی به سنی رسید که خواندن بلد باشد و جمله‌ای که روی قاب عکس حک کرده‌اید را بخواند. به‌مراتب حس بهتری داشته و برای همیشه این را به‌خاطر دارد که پدر و مادرش عاشق او هستند.
4. ترکیب رنگ‌های صورتی و سفید

اگر دنبال یک ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه هستید. رنگ‌های صورتی و سفید، یک ترکیب فوق‌العاده هستند. این دو رنگ مکمل یکدیگر بوده و وجود آن‌ها کنارهم اتاق را به اتاقی آرامش‌بخش و مناسب با روحیه دختران تبدیل می‌کنند.
5. استفاده از تم ستاره

یک ایده متفاوت این است که سقف اتاق را از ستاره‌های پر زرق‌و‌برق پر کنید. به این ترتیب کودک شما هر شب زیر آسمانی پرستاره که شما برای او درست کرده‌اید، خواب‌های خوش می‌بیند.
6. اضافه کردن اسم کودک به فضای اتاق

اضافه کردن نام کودک روی دیوار با یک دیزاین زیبا و متفاوت ایده‌ای خلاقانه است که به کودک شما احساس خوبی را منتقل می‌کند. البته ایده‌های دیگری هم برای این‌کار وجود دارد، مثلا می‌توانید حروف نام کودکتانرا از سقف آویزان کنید، اسم او را روی بالش یا ملافه‌اش حک کنید یا هر کار خلاقانه‌ای که فکر می‌کنید می‌توان با آن نام کودک را در گوشه‌ اتاق در معرض نمایش گذاشت.
7. ساخت قاب عکس کلاژ

دیوارهای اتاق کودکتان را با عکس‌های خانواگی مورد علاقه‌تان پر کنید. برای این‌ ایده، عکس‌های لحظات زیبایی که همه خانواده کنار هم جمع هستید، به اضافه تصاویر پرتره را جمع‌آوزی کنید و با ترکیب آن‌ها یک قاب عکس کلاژ درست کنید. می‌توانید هر تعداد که دوست دارید قاب عکس کلاژ درست کرده و دورتادور اتاق نصب کنید.
8. طراحی دیوارهای دو رنگ

نیمی از دیوارهای اتاق را با یک رنگ و نیمه دوم را با رنگی دیگر بپوشانید. دو رنگی شدن دیوارها به اتاق کودک شما عمق داده و هویت جدیدی به آن می‌دهد.
9. تزیین دیوار با نقشه‌ها

نقشه مکان‌های خاص را جمع‌آوری کنید و یکی از دیوارهای اتاق را با آن‌ها پر کنید. فرقی نمی‌کند مکان‌هایی که انتخاب کرده‌اید، در محل زندگی شما باشند یا در نقطه‌ای دیگر از دنیا؛ مهم این است که با پیاده‌سازی این ایده زمینه‌ای فراهم می‌کنید که فرزند شما در سنین کودکی و نوجوانی بتواند درباره جهان پیرامون خود بیشتر یاد بگیرد.
10. استفاده از آویز

وجود یک آویز درست بالای تخت خواب کودک می‌تواند سرگرمی و آرامش را برای او همراه داشته باشد. به‌خصوص وقتی در سنین 1 تا 3 سال باشد.
11. به‌کارگیری تم جنگل

محیط اتاق کودک را با تم جنگل سرزنده و جذاب کنید. تهیه یک پتو با طرح جنگل، گذاشتن حیوانات کوچک و بزرگ در گوشه‌وکنار اتاق، چسباندن برچسب‌های گل‌وگیاه و…، همگی کنار هم می‌توانند حال‌و‌هوای جنگل را به اتاق کودک شما بیاورند. با این کار کودک شما از سنین کودکی، با طبیعت آشنا و دوست خواهد بود.
12. چیدمان شیک و مدرن اتاق
یک ایده متفاوت برای دکوراسیون اتاق خواب کودک، استفاده از وسایل چوبی شیک‌ و‌ مدرن است. اگرچه وسایل مدرن حال‌و‌هوای کودکی را از اتاق کودک می‌گیرند؛ اما به‌نوبه‌خود این ترکیب نیز می‌تواند یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک باشد.
13. استفاده از رنگ‌های جیغ

یک ایده باحال که اتاق خواب کودک را بانشاط و پرانرژی جلوه می‌دهد؛ استفاده از رنگ‌های جیق مثل زرد و قرمز در دکوراسیون اتاق است. برای درست کردن چنین ترکیبی بهتر است دیوارهای اتاق را با یک رنگ خنثی بپوشانید و لوازم موردنیاز اتاق را در رنگ‌های جیغ تهیه کنید.
14. تزیین اتاق با استفاده از کاکتوس

با استفاده از گلدان‌های کاکتوس زندگی تازه‌ای را به اتاق کودک خود بیاورید. کاکتوس‌ها از جمله گیاهانی هستند که نه تنها زیبایی خاصی را به محیط هدیه می‌کنند، بلکه نگهداری از آن‌ها نیز بسیار ساده است.
15. استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون اتاق کودک

اگر تمایلی به اتاق کودک پر زرق‌و‌برق ندارید. استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون اتاق کودک یک پیشنهاد عالی برای شما به‌حساب می‌آید. استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون اتاق کودک، نه تنها در عین سادگی زیبایی را به اتاق کودک هدیه می‌آورد، بلکه حال‌و‌هوای اتاق نیز سرشار آرامش می‌شود.
برای تکمیل دکوراسیون اتاق و زیباتر شدن آن، می‌توانید چند عدد گلدان داخل اتاق گذاشته یا آن‌ها را از سقف آویزان کنید.
16. چیدن تم ساحل
یکی دیگر از ایده‌هایی که کنار زیبایی زمینه یادگیری را برای کودک شما فراهم می‌کند، تم ساحل است. برای تبدیل اتاق کودک خود به نمایی از ساحل می‌توانید از قالیچه‌های فانتزی طرح‌دار با طرح ساحل و دریا، قاب عکس با موضوع ساحل، عروسک‌های حیوانات دریایی و خلاصه هر آنچه فکر می‌کنید می‌تواند در این‌کار کمک‌تان کند، استفاده کنید.
17. ایجاد یک گوشه دنج برای خلوت با کودک
در گوشه‌ای از اتاق یک فضای ویژه برای غذادادن به کودک و قصه خواندن برای او درنظر بگیرید. برای این‌کار می‌توانید یک صندلی گهواره‌ای به اضافه یک میز عسلی در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید. به این ترتیب هر بار که قرار است لحظاتی کنار کودک خود باشید، لوازم و امکانات مورد یاز شما از قبل فراهم است.
18. دیوار گالری یا گالری دیواری
منظور از گالری دیواری پوشاندن یک یا چند دیوار اتاق با تعدادی تابلوی عکس یا نقاشی در ابعاد مختلف است. البته می‌توان از سایر وسایل اتاق مثل ساعت دیواری نیز برای درست کردن دیوار گالری استفاده کرد. ایجاد یک گالری روی دیوار خواه از عکس‌های خانوادگی شما باشد، خواه از منظره و گل‌و‌گیاه، می‌تواند ایده خوبی برای دیزاین دیوارهای اتاق کودک باشد.
19. طراحی دیوار اتاق با نوشته‌های تکراری
یکی دیگر از ایده‌هایی که برای دیزاین دیوارهای اتاق کودک جالب است، پر کردن دیوارها با یک نوشته تکراری است. برای این ایده می‌توانید، کلمه LOVE یا یک عبارت دلخواه را به‌صورت تکراری روی دیوارهای اتاق حک کنید.
20. استفاده از کتاب‌خانه‌های دیواری

برای استفاده بهینه از فضا می‌توانید یک یا دو کتابحانه دیواری به اتاق کودک خود اضافه کنید. کتابخانه‌های دیواری نه تنها فضای اتاق را زیباتر می‌کنند، بلکه یک وسیله کاربردی در اتاق کودک شما به‌حساب می‌آیند.
21. استفاده از ارگانایزر

یک راه عالی برای جمع‌وجور کردن اسباب‌بازی‌ها و وسایل کودک استفاده از ارگانایزر است. وجود چند ارگانایزر و جعبه لباس در اتاق کودک شما می‌تواند از بی‌نظمی و شلوغ شدن فضای اتاق جلوگیری کرده و همیشه نظم آن را حفظ کند. بنابراین برای این‌که اتاق کودک شما همیشه مرتب‌و‌منظم باشد، تعدادی ارگانایزر داخل کمدها و قسمت‌های مختلف اتاق قرار دهید.
22. تهیه یک سبد حصیری
سبدهای حصیری المان‌های فوق‌العاده‌ای هستند که زیبایی فضای اتاق کودک را دوچندان می‌کنند. به‌خصوص اگر یک رختخواب گرم‌و‌نرم داخل آن پهن شده باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید علاوه‌بر تختخواب یک سبد حصیری نیز در گوشه‌ای از اتاق قرار داده و از آن برای بازی با نوزاد خود یا تعویض لباس‌های او استفاده کنید.
23. طبقه‌های جعبه‌ای

طبقه‌های جعبه‌ای جز وسایل تزیینی به‌حساب می‌آیند که می‌توانید خودتان نیز به‌راحتی آن‌ها را درست کنید. طبقه‌ها نه تنها باعث زیباتر شدن اتاق کودک شما می‌شوند، بلکه به سازماندهی اتاق نیز کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توانید اسباب‌بازی‌های کودک خود را داخل آن‌ها قرار دهید.
24. پوشاندن بخشی از دیوار اتاق با یک قلب بزرگ
در این که هر پدر و مادری عاشق فرزند خود هستند، شکی نیست. پوشاندن بخشی از دیوار بالای تخت نوزادتان با یک قلب بزرگ می‌تواند نمادی از عشق شما به او باشد.
25. انتخاب تم سرزمین جادویی
یکی از ایده‌هایی که اتاق کودک را به اتاقی مرموز و شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. تم سرزمین جادویی است. این تم کنار جلوه ویژه‌ای که به اتاق می‌دهد، به پرورش قوه تخیل کودک شما نیز کمک می‌کند. برای درست کردن چنین اتاق به چوب‌های جادوگری، تعدادی جغد، جارو، یک کلاه جادوگری و خلاصه هر آن‌چه فکر می‌کنید محیط اتاق را به یک سرزمین جادویی بیشتر نزدیک می‌کند، نیاز دارید.
26. سبدهای قلاب‌دوزی

سبدهای قلاب‌دوزی ضمن زیبایی، محفظه‌های خوبی برای نگهداری از وسایل موردنیاز کودک مثل پوشک‌ها، کرم‌ها، لوسیون و… هستند. بنابراین از این مورد در دکوراسیون اتاق کودک خود غافل نشوید.
استفده از یک یا چند مورد از ایده‌های گفته شده، می‌تواند خلاقیت بیشتری در چیدمان اتاق کودک شما ایجاد کند. اگر شما هم ایده‌های جالبی برای تزیین اتاق کودک دارید، آن را با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/275235/26-ایده-کم-هزینه-اما-دلبرانه-برای-اتاق-کودک-نورسیده
بستن   چاپ