آریا جوان
فاضل میبدی: نحوه اطلاع رسانی درباره سقوط هواپیما بد بود/ شاید عذرخواهی و استعفا تا اندازه ای التیام بخش باشد
دوشنبه 23 دي 1398 - 08:03:01
آریا جوان - ایسنا نوشـت: یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه با مسببین فاجعه سقوط هواپیما باید برخورد قاطع شود، گفت: اشتباه بزرگی انجام شده ، نحوه اطلاع رسانی هم خیلی بد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی اظهار کرد: متاسفانه این حادثه بسیار تلخی بود که موجب شد جوان های تحصیل کرده کشور از دست بروند. آنها نه تنهاسرمایه ما بلکه سرمایه بشری بودند.
وی ادامه داد: نحوه اطلاع رسانی بد بود. ابتدا گفتند که نقص فنی موجب سقوط شده است در حالیکه باید اعلام می کردند که صبر کنید تا نظرات کارشناسی سرجمع شود. رسانه ها هم خوب عمل نکردند و حادثه را به آمریکا مرتبط کردند. مردم دیگر به این اخبار اعتماد نمی‌کنند، زیرا ما عادت کرده ایم همه مسائل را سیاسی کنیم.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه غربی ها براساس نظرات کارشناسی اعلام کردند که اصابت موشک هواپیما را سقوط کرده است، تصریح کرد: با این حال با این مساله در داخل کشور برخورد سیاسی شد. حالا باید از این تجربه تلخ عبرت گرفته شود تا اینگونه مسائل به جای اینکه سیاسی شود، به صورت کارشناسی دنبال شود.
فاضل میبدی همچنین با بیان اینکه سقوط هواپیمای اوکراینی به صنعت توریسم کشور ضربه می زند و ایرلاین ها دیگر حاضر نیستند به ایران پرواز داشته باشند، افزود: با اینکه این حادثه عمدی نبوده اما جان انسان های بی گناه زیادی گرفته شده است و لازم است با مسببین برخورد قاطعی انجام شود.
وی ادامه داد: شاید عذرخواهی و استعفا تا اندازه ای التیام بخش خانواده های کشته شدگان این حادثه باشد. صداوسیما، رسانه ها و هرکسی که در این زمینه زود قضاوت کرده است هم باید عذرخواهی کند. از خانواده های مسافرین این هواپیما دلجویی و تفقد شود. به هر حال اشتباه بزرگی انجام شده و به آبرو و حیثیت ایران ضربه وارد شده است.
2323

http://www.javanannews.ir/fa/News/275542/فاضل-میبدی--نحوه-اطلاع-رسانی-درباره-سقوط-هواپیما-بد-بود--شاید-عذرخواهی-و-استعفا-تا-اندازه-ای-التیام-بخش-باشد
بستن   چاپ