آریا جوان
تنها مشکلم در زندگی مشترک تندخویی‌های خانمم است!
دوشنبه 23 دي 1398 - 09:59:21
آریا جوان - خراسان /شش سال است که زیر یک سقف با خانمم زندگی می‌کنیم. من 34 و او 30 ساله است و هر دو مدرک کارشناسی ارشد داریم با درآمدی خوب. تنها مشکلم در زندگی مشترک، اخلاق بسیار بد و تندخویی‌های زنم است. مشکلی که باعث می‌شود گاهی نسبت به او احساس تنفر کنم. دایم جر و بحث می کنیم و همیشه هم حق را به خودش می‌دهد و هیچ‌وقت اشتباهش را نمی‌پذیرد. چه کنم؟
بهترین کار برای زندگی با یک فرد پرخاشگر، شناخت علل پرخاشگری است تا بدانید با توجه به علل آن، چگونه می‌توانید همسرتان را خلع سلاح و رابطه خوبی با او برقرار کنید. اما قبل از آن بهتر است به این نکته توجه کنید که خشم، یک هیجان است همانند شادی، غم، ترس و... بنابراین باید آن را پذیرفت. زمانی‌که ما نخواهیم خشم را به عنوان هیجان بپذیریم، برای کنترل آن مشکل خواهیم داشت. اگر خشم را بشناسیم و بپذیریم، می‌توانیم مراقبت کنیم که تبدیل به رفتار پرخاشگری نشود. با این حال، چند دلیل اصلی برای پرخاشگری زنان در زندگی‌مشترک وجود دارد که معمولا به آن‌ها توجه نمی‌شود.
شاید او را نادیده می‌گیرید
گاهی خانم‌ها به عنوان یک زن، از چیزهای کوچکی ناراحت می‌شوند که به مرور زمان، آن‌ها را بیشتر و بیشتر آزار می‌دهد. مانند لباس‌های انداخته شده روی زمین، توجه نکردن به تمیزی خانه و ... . بهتر است بدانید مشکل اصلی لباس یا کثیفی و ... نیست، مشکل نادیده گرفته شدن است. وقتی زنی به طور مداوم از شما عصبانی است، به این دلیل است که سعی دارد توجه شما را جلب کند. بدیهی است، شما مسئول احساسات شخص دیگری نیستید اما زمانی که در یک رابطه زن و شوهری هستید، مهم است بدانید که زنان به ارتباطی صمیمی دلخوش هستند. همچنین صمیمیت این نیست که چه مدت را با او بگذرانید. کیفیت زمان صرف شده مدنظر است. از خود بپرسید، آخرین باری که گفت‌وگوی صمیمی داشتید، چه زمانی بوده؟ آیا افکار و احساسات او را درک می‌کنید؟
اهل قدردانی کردن هستید؟
قدردانی کردن از همسرتان زمان زیادی از شما نمی‌گیرد اما بیشتر مردان عادت دارند که تنها در مناسبت‌های خاص مانند روز تولد یا سالگرد ازدواج از همسرشان قدردانی کنند. درست است که زنان دوست دارند در آن روزهای خاص به یادشان باشید، هر زنی عاشق هدیه و گل است اما نباید قدردانی کردن را تنها محدود به روزهای خاص کنید. قدردانی می‌‌تواند به عنوان به رسمیت شناختن و لذت بردن از ویژگی‌‌های خوب فردی دیگران تعریف شود.
شاید سخت‌گیر هستید
هر زنی دوست دارد که مردی در زندگی‌اش باشد که او را دوست دارد و از او محافظت می‌کند اما سعی نکنید استقلال او را بگیرید. نه شبیه زندانبان باشید و نه شبیه به یک پسر بی‌پناه که به مادر نیاز دارد. در پیامک‌تان نوشته بودید که هر دو تحصیلات عالیه خوبی دارید. خود این مسئله باعث می‌شود که گاهی سخت‌گیر شوید و یک رفتار اشتباه اما کوچک، برای‌تان نابخشودنی شود. بنابراین در این زمینه هم انصاف و اعتدال را مدنظر قرار دهید.
سبک تربیتی خانم‌تان را بررسی کنید
گفته‌اید که همسرتان همیشه حق را به خودش می‌دهد و هیچ‌وقت اشتباهش را نمی‌پذیرد. نکته آخرم در همین باره است که گاهی فرد در خانواده‌ای تربیت شده که دایما به دنبال یافتن مقصر در مسائل گوناگون بوده‌اند. سپس او این شیوه را هم در ازدواج آورده و هر وقت مشکلی به وجود می‌آید به دنبال مقصر می‌رود و انگشت اشاره‌اش به سمت اطرافیان و به خصوص شما به عنوان همسرش، خواهد رفت. در این صورت باید سعی کنید که خانم‌تان بتواند خودش و مشکلات خودش را ببیند و با کمک یک روان‌شناس، این موضوع قابل مدیریت خواهد بود.
نویسنده : راهله فارسی |مشاور

http://www.javanannews.ir/fa/News/275658/تنها-مشکلم-در-زندگی-مشترک-تندخویی‌های-خانمم-است!
بستن   چاپ