آریا جوان
حذف نمایش لایک اینستاگرام به کجا رسید؟
دوشنبه 23 دی 1398 - 12:03:08 PM
آریا جوان-

آیا اینستاگرام از بیانیه خود درباره حذف نمایش تعداد لایک‌ها منصرف شده است؟ یا آیا دلیل دیگری دارد که ما هنوز شاهد تعداد لایک‌ها در پست‌های اینستاگرامی هستیم.

«ایرنا زندگی» گزارشی درباره خبر «حذف نمایش لایک در اینستاگرام» و نتیجه مقایسه واکنش مردم را در چند کشور به این موضوع، نوشت. در ادامه درباره این موضوع می‌خوانیم.

پس از گذشت 2 ماه هنوز خبری نیست یا ما نمی‌بینیم

به گزارش سوشال مدیاتودی، اینستاگرام چندی پیش قصد داشت که برای کاهش فشار روانی به کاربران به علت تعداد لایک‌ها، از نمایش آنها جلوگیری کند. این خبر خوبی از نظر روانشناسانی بود که در این باره پژوهش‌هایی کرده بودند؛ زیرا که آنان معتقد هستند، اینستاگرام همراه مزیت‌هایی که دارد، آسیب‌های روانی زیادی هم برای کاربران ایجاد کرده‌ است. روانشناسان، حذف لایک را کمکی به کم شدن فشار روانی در اینستاگرام و کاهش این آسیب‌ها دانستند. برای آزمایش این موضوع، (هایپ‌آدیتور) مطالعه‌ای روی 154 هزار اکانت را انجام داد و نتایج را منتشر کرد (نتایج در گزارش 21 آبان)؛ اما چرا بعد از حدود 2 ماه، خبری از این آپدیت نیست؟ آیا اینستاگرام به این نتیجه رسیده است که کاربران خود را در آن صورت از دست می‌دهد؟ یا سلامتی کاربران دیگر اهمیت ندارد؟

سلامتی نه؛ بلکه کاربران بیمار برخی از کشورها، برای اینستاگرام مهم هستند

بر اساس تحقیقاتی که «ایرنا زندگی» در این موضوع انجام داد، به این نتیجه رسید که این آپدیت برای کاربران ایالات متحده آمریکا انجام شده است. این کاربران از مشاهده تعداد لایک‌ها محروم هستند. این آپشن مشمول حال کاربرانی شده است که رفتارهایی حاکی از عدم سلامت روانی از خود به اینستاگرام نشان داده‌اند. با این حال 2 موضوع حل نشده هنوز باقی مانده‌اند، اول: آن دسته از افرادی که با این فشارهای روانی در فضای مجازی در حال بیمار شدن هستند و دوم: آن دسته از بیمارانی که در ایالات متحده آمریکا زندگی نمی‌کنند. اینستاگرام هنوز بیانیه‌ای، با موضوع گسترش این طرح به کشورهای دیگر یا طرحی کلی برای جلوگیری از این آسیب‌های روانی منتشر نکرده است.



http://www.javanannews.ir/fa/News/275843/حذف-نمایش-لایک-اینستاگرام-به-کجا-رسید؟
بستن   چاپ