آریا جوان
هوای برفی شما را خلاق می‌کند!
دوشنبه 23 دی 1398 - 1:45:56 PM
آریا جوان - خراسان / در روزهای برفی و سرد زمستان، آیا شما متوجه تغییراتی در حس و حال خود می‌شوید؟ آیا احساس می‌کنید انجام برخی کارها برای شما در این روزها آسان‌تر است؟ بررسی تاثیری که هوای سرد زمستانی بر انتخاب‌های افراد دارد، از موضوعات جالب توجه برای روان‌شناسان است. در ادامه مروری داریم بر برخی مطالعات در این زمینه.
افزایش بازدهی: مطالعه‌ای که همزمان در دو کشور ژاپن و آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد در هوای سرد و بد زمستانی، کارایی کارگران و کارمندان می‌تواند افزایش پیدا کند. در مقابل اما وقتی هوا آفتابی و دلپذیر است، بازدهی کاهش می یابد. با این حساب می‌توانید امیدوار باشید که این هفته بازدهی خوبی در محیط کار خود داشته باشید!
پوشیدن لباس‌هایی با رنگ گرم: مطالعه پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا نشان می‌دهد زنان در فصل زمستان و هوای سرد تمایل بیشتری برای پوشیدن لباس‌های قرمز و صورتی دارند. البته در خصوص چرایی این موضوع بحث زیاد است اما به هر صورت به عنوان یک خانم در این روزهای برفی اگر تمایل به پوشیدن چنین لباس‌هایی داشتید، بدانید که تنها نیستید.
تمایل به تماشای فیلم‌های عاشقانه: هوای برفی و سرد می‌تواند در نوع فیلم‌هایی که انتخاب می‌کنیم تا تماشا کنیم تاثیر بگذارد. این یافته گروهی از محققان چینی است. این مطالعه نشان می‌دهد در هوای سرد افراد تمایل بیشتری به تماشای فیلم‌هایی با فضایی آرام و عاشقانه دارند و کمتر به سراغ فیلم‌های خشن و با فضایی سرد می‌روند.
شکوفا شدن خلاقیت: و اما نکته‌ نهایی که این روزها می‌توانید منتظر آن باشید، شکوفا شدن خلاقیت تان در حوزه زبان و ادبیات است. مطالعه محققان هلندی نشان می‌دهد در حالی که در هوای گرم خلاقیت ما در حوزه‌های روابط انسانی تقویت می‌شود، در هوای سرد ما توانایی بهتری در ساخت کلمات و درک استعاره داریم. بر این اساس شاید خیلی دور از ذهن نباشد که در این روزهای سرد و برفی احساس کنید ذوق شاعرانه شما هم تقویت شده است.
منابع: livescience.com، bps.org

http://www.javanannews.ir/fa/News/275918/هوای-برفی-شما-را-خلاق-می‌کند!
بستن   چاپ