آریا جوان
کور سوی امید برای «سامان» در لوشامپیونه
سه شنبه 24 دي 1398 - 19:55:09
آریا جوان - ایرنا / یک تارنمای سوئدی با اشاره به بازگشت «سامان قدوس» به آمیان و تجربه نخستین حضور در لوشامپیونه بعد از اتمام محرومیت، در مورد خطری که از ناحیه باشگاه شاکی و پرداخت غرامت 4 میلیون یورویی وی را تهدید می‌کند، نوشت.
تارنمای fotbolldirekt سوئد نوشت: باشگاه آمیان هفته جاری شاهد بازگشت سامان قدوس بعد از چهار ماه محرومیت بود. با این حال، خطر هنوز به طور کامل رفع نشده و ستاره تیم ملی ایران ممکن است مجبور شود مبلغی کلان را بابت غرامت به باشگاه اوئسکا اسپانیا پرداخت کند.
قدوس که پیش از کوچ به فرانسه برای باشگاه سوئدی توپ می‌زد، تابستان سال گذشته به آمیان پیوست اما پیش از آن با باشگاه اوئسکا اسپانیا قراردادی اولیه امضا و در ادامه به توصیه باشگاه اوسترشوند آن را به طور یک طرفه فسخ کرد.
با تمام این دلهره‌ها، قدوس هفته جاری با نخستین حضور در لوشامپیونه بعد از اتمام محرومیت، کور سوی امیدی را برابر خود دید.
«لوکا السنر» سرمربی آمیان سرانجام بندهای قدوس را گشود و حالا پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا او می‌تواند اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند؟
او برای نخستین بار بعد از محرومیت، در دیدار آمیان در جام حذفی فرانسه مقابل رِن به میدان رفت؛ دیداری که با شکست تیم قدوس به پایان رسید.
اگرچه اولین حضور او در لوشامپیونه بعد از بازگشت، با شکست 2 بر یک مقابل مونپلیه همراه شد اما قدوس از سوی رسانه‌های فرانسوی نمره خوب و قابل قبولی گرفت.
تا اینجای کار اوضاع برای ستاره پیشین اوسترشوند خوب پیش رفته است اما او همچنان در پرونده حقوقی موقعیت چندان خوشایندی نداشته و خطر باختن در پرونده حقوقی که تابستان 2018 دامن وی را گرفت، همچنان مرد ایرانی را تهدید می‌کند.
منشا شرایط فاجعه بار کنونی این است که باشگاه اسپانیایی مدعی شد که قدوس با این باشگاه موافقت کرده اما اوسترشوند به یکباره پا پس کشید و اوئسکا نیز از قدوس و اوسترشوند به فیفا شکایت کرد و در دعوی حقوقی برنده شد.
رای صادره قدوس را چهار ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم و به پرداخت 4 میلیون یورو به اوئسکا محکوم کرد.
با این تفاسیر برای بازیکنی که در اوسترشوند موفقیت قابل توجهی داشت و خیلی زود در لوشامپیونه برای خود نامی دست و پا کرد، شرایط دشواری به وجود آمده است و حالا پرسش این است: آیا او می‌تواند ارزش‌های فوتبالی خود را بار دیگر به نمایش بگذارد و در پرونده حقوقی که درگیر آن است، پایان خوشی را تجربه کند؟

http://www.javanannews.ir/fa/News/277323/کور-سوی-امید-برای-«سامان»-در-لوشامپیونه
بستن   چاپ