آریا جوان
در همایش مدیران روابط عمومی ورزش و جوانان استان ها؛
احمدی: روابط عمومی ها نقش مهمی در حفظ سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از زوال آنها دارند
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397 - 16:38:17
جوانان نیوز - معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید خود را با دوره جهانی شدن تطبیق دهند گفت: امروز در کشور توسعه همه جانبه فناوری ارتباطی و رسانه ای مشاهده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از کرمان ، عبدالحمید احمدی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی معاون وزیر ورزش و جوانان با مدیران روابط عمومی ادارات کل استان ها در کرمان ضمن تبریک ایام شعبانیه بویژه نیمه شعبان افزود: باید همه چیز در دوره جهانی شدن کشور مطابق اقتضائات این دوره باشد.
وی ادامه داد: امروز نمی توان به شیوه 30 سال گذشته مدیریت کرد و روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی اظهار کرد: باید روابط عمومی سنتی کنار گذاشته شود و در پی روابط عمومی، مطابق با کارکردها و ماموریت های جدید و مطابق با معیارهای جهانی باشیم.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ایران در دوره جهانی شدن قرار گرفته و امروز تمام دستاورها و شواهد این دوره به وضوح در کشور مشاهده و لمس می شود.
وی افزود: مسابقات والیبال، جام جهانی 2018 فوتبال، بازیهای آسیایی و پارآسیایی جاکارتا، و مسابقات بین المللی در اکثر رشته های ورزش ی سال پرمشغله ای را در حوزه ورزش کشور رقم زده و همه بخش ها و حوزه های ذیربط و به ویژه مدیران روابط عمومی ورزش باید تلاش مضاعفی را برای موفقیت تمامی رشته های ورزش ی و انعکاس این توفیقات در گستره وسبع داشته باشند.
احمدی تاکید کرد: در دوره جهانی شدن فعالیت رسانه ای و ارتباطی ویژگی ها و مختصاتی دارد که شناخت آن نیاز به مطالعه و تفکر و دقت دارد و بدیهی است که در فرایند جهانی شدن، تبادل و انتشار اطلاعات در سرعت و گستردگی قابل قیاس با دوره های گذشته نیست.
وی گفت: دسترسی به فناوری های جدید ارتباطی و رسانه ای عنصر زمان و مکان را در فعالیت روابط عمومی متحول و از دور خارج کرده است و سرعت و گستردگی تبادل اطلاعات، و داد و ستد اطلاعاتی و معنایی با طیف گسترده مخاطبان فرصت های بسیاری برای روابط عمومی ها ایجاد کرده است.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در این دوره بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ، تالار های گفت و گو و تمامی نرم افزارها و روش های داد و ستد اطلاعاتی در حال توسعه است و روابط عمومی ها نباید از آن عقب بیفتند.
وی گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان با توجه به بعد اجتماعی موضوع ورزش و جوانان و گستره فعالیت های آن با تمامی مردم در همه سطوح و أقشار ارتباط و مراوده گسترده و عمیق داریم و برای مؤثر بودن این ارتباط باید بتوانیم از دانش، فناوری ارتباطی و سخت افزار و نرم افزارهای موجود استفاده کنیم.
احمدی با اشاره به نتایج یک پژوهش در رابطه با روابط عمومی و کارکرد آن در دنیای جهانی شدن اضافه کرد: عملکرد روابط عمومی ها در سه طبقه اصلی کسب اطلاعات، مسئولیت ها و ارتباطات اجتماعی، و تبلیغات و ١٤ کارکرد جمع بندی شده است.
وی افزود: با توجه به ماهیت فرهنگی و اجتماعی روابط عمومی، این حوزه در پیشگیری از زوال سرمایه اجتماعی، ایجاد و ارتقای آن نقشی مهم و تاثیرگذار دارد و این سرمایه باید مراقبت شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: شبکه های اجتماعی مجازی موضوع روز افکار عمومی است و امروز افراد بسیاری در این شبکه ها حضور دارند.
وی با اشاره به نظرسنجی عمومی در مورد فضای مجازی گفت: طبق این نظرسنجی 80 درصد از گروه سنی فعال کشور در فضای مجازی بین 18 تا 49 سال سن دارند.
احمدی افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در بیش از 62 درصد از کاربران فضای مجازی مشاهده می شود و این آمار نسبت به دو سال گذشته افزایش دارد.
وی عنوان کرد: محتوای میزان مطالب مورد پیگیری در شبکه اجتماعی به ترتیب سیاسی، طنز و سرگرمی، و ورزش ی (30 درصد از محتوای مورد پیگیری) است.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس این نظر سنجی و ارزیابی کاربران از شبکه های مجازی، 67.6 درصد استفاده از فضای مجازی را مفید ارزیابی کردند و 29.3 آن را مفید ندانستند.
وی افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور تشکیل ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را پیش از سال 97 در حوزه ورزش کشور صادر کرده و اینک کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد تشکیل شده است.
احمدی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه زیرساختی ورزش و جوانان گام های خوب و موثری برداشته شده که جزئیات آن اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های حوزه جوانان گفت: باید به اجرای جامع و کاملتر تمامی برنامه های حوزه جوانان کمک کرد و همچنین باید در ستاد و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها بصورت ملی و استانی با جوانان همکاری نزدیکی داشته باشیم.
همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به میزبانی استان کرمان از (چهارشنبه) به مدت 2 روز در کرمان برگزار شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/27760/احمدی--روابط-عمومی-ها-نقش-مهمی-در-حفظ-سرمایه-های-اجتماعی-و-پیشگیری-از-زوال-آنها-دارند
بستن   چاپ