آریا جوان
پینگ پنگ دولت و شورای نگهبان/ این بازی برنده دارد؟
چهارشنبه 25 دي 1398 - 23:39:32
آریا جوان - آخرین خبر / سخنان امروز رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش می‌شد با انتقاد صریح روحانی از رد صلاحیت‌های انجام شده از سوی شورای نگهبان همراه بود، این اتفاق آغازی شد تا پینگ پنگی از پاسخ‌ها به یکدیگر آغاز شود.
در حالی که موضوع صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس به موضوع داغ فضای سیاسی کشور بدل شده، رئیس جمهور در جلسه امروز دولت با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان جرقه‌ در انبار باروت انداخت.
روحانی در این جلسه با اشاره به رد صلاحیت ها گفت: رد صلاحیت از یک جناح، انتخابات نمی‌شود. مثل این است که یک مغازه‌ای تنوع کالا نباشد. مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید همه گروه‌ها شرکت کنند در انتخابات. با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است، آن وقت شما یک جناح و جمعیت را مخالف می‌کنید؟
هنوز ساعاتی از این انتقاد روحانی نگذشته بود که کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر واکنش نشان داد و نوشت: جنجال برای تأیید افراد فاقدصلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس جمهور در این پروژه ضدملی تأسف بار است.
اما این پایان بحث داغ رد صلاحیت ها نبود و روابط عمومی دفتر رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان این سخنان را واکنشی کاملا شتاب زده، خواند.
اما رشته انتقادات میان دولت و شورای نگهبان ادامه پیدا کرد به طوری که شورای نگهبان در بیانیه ای با اشاره صحبت های روحانی در جلسه هیئت دولت آن را نشانه بی اطلاعی رئیس جمهور دانست.
به نظر نمی رسد این پینگ پنگ انتقادات میان روحانی و شورای نگهبان در آستانه انتخابات سرنوشت ساز مجلس که کشور نیازمند انسجام و اتحاد میان مسئولان و نهادهای مختلف است برنده ای داشته باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/278443/پینگ-پنگ-دولت-و-شورای-نگهبان--این-بازی-برنده-دارد؟
بستن   چاپ