آریا جوان
تهدید ترامپ به اعمال عوارض گمرکی علیه اروپا در صورت عدم خروج از برجام
پنجشنبه 26 دي 1398 - 00:54:26
آریا جوان - باشگاه خبرنگاران / واشنگتن پست فاش کرد که رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده اگر اروپایی‌ها از برجام خارج نشوند بر واردات خودرو از این کشور‌ها عوارض گمرکی وضع خواهد کرد.
به گزارش واشنگتن پست دیروز سه شنبه کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه از فعال سازی مکانیزم حل اختلاف در توافق هسته‌ای موسوم به مکانیزم ماشه خبر دادند. کشورهای اروپایی ادعا دارند که هدفشان از فعال سازی مکانیزم ماشه بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نیست و می خواهند به راهی برای حفظ برجام دست یابند.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفته است توافق هسته ای باید پایان یابد و توافق ترامپ جایگزین آن شود. برخی خبرها حکایت از آن دارد که دونالد ترامپ توافق تجاری با انگلیس را منوط به خروج این کشور از توافق هسته‌ای کرده است.
این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده و پس از خروج یکطرفه آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، به موجب بندهای همین توافق و باتوجه به آنکه طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده طی پنج مرحله و پس از اعطای فرصت کافی به اروپایی ها برای جبران بدعهدی خود، تعهداتش را کاهش داده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/278510/تهدید-ترامپ-به-اعمال-عوارض-گمرکی-علیه-اروپا-در-صورت-عدم-خروج-از-برجام
بستن   چاپ