آریا جوان
حبیب دهقان نسب: فضای مجازی محلی برای انتقاد‌های توهین‌آمیز شده است
شنبه 28 دي 1398 - 19:09:43
آریا جوان - میزان / بازیگر سریال «گیل دخت» گفت: در هر مجموعه و یا فیلمی یک سری کاراکتر‌های مثبت و منفی وجود دارد و معمولاً برای کاراکتر منفی فیلم‌ها و سریال ها از الفاظ رکیک استفاده می‌شود و نه آن کاراکتر بلکه بازیگر آن کاراکتر مورد توهین قرار می‌گیرد.
حبیب دهقان‌نسب بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان را از شبکه دو سیما در حال پخش دارم و همچنین در حال حاضر مشغول بازی در سریال «گیل دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی هستم که قرار است از شبکه سه سیما پخش شود.
این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون سریال «گیل دخت» اظهار کرد: «گیل دخت» یک سریال پنجاه قسمتی مربوط به دوران قاجار است که بخش‌هایی از آن در شمال و بخش‌هایی نیز در تهران می‌گذرد، امیدوارم که سریال قابل پسندی تولید شود و به دل مخاطبان بنشیند.
وی درباره نقش خود در سریال «گیل دخت» اظهار کرد: بنده در این سریال نقش یک متولی امام‌زاده را بازی خواهم کرد که بر اساس یک سری حوادث با عوامل مثبت سریال همکاری می‌کند و رامتین خدا پناهی از بازیگرانی است که با وی در این مجموعه همبازی هستم.
بازیگر سریال «گیل دخت» پیرامون مشکلاتی که امروزه برای ساخت سریال‌های تلویزیونی وجود دارد بیان کرد: در گذشته سریال‌ها در تعداد قسمت‌های کمتری تولید می‌شدند اما امروزه افزایش تعداد قسمت‌های سریال‌ها موجب شده که قبل از پایان نگارش فیلمنامه سریال، عوامل کار را کلید بزنند و این مسئله عوامل را دچار مشکل می‌کند به همین خاطر ممکن است در طول ساخت سریال شخصیت‌پردازی‌ها به‌طور کامل تغییر کنند.
وی در همین راستا ادامه داد: وضعیت در این چند سال به‌گونه‌ای است که متأسفانه فیلم‌نامه‌ها به صورت کامل نوشته نمی‌شوند لذا بنده در سریال «گیل دخت» با مجید عاشوری نویسنده پروژه صحبت کردم و نکات بیشتر را از وی جویا شدم که در ادامه به مشکل بر نخوریم.
دهقان نسب پیرامون سریال «از سرنوشت» اظهار کرد: سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان سریالی پنجاه قسمتی است که در سه فصل آماده شده، البته هنوز تصویربرداری فصل سوم به‌طور کامل به اتمام نرسیده و تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، اما ایفای نقش من در این مجموعه به پایان رسیده است.
وی در همین راستا ادامه داد: سریال «از سرنوشت» قصه زندگی دو کودک از سن کم تا جوانی و زندگی آن‌ها را در پرورشگاه روایت می‌کند و محوریت این سریال امیدبخشی و تلاش برای رسیدن به آمال و آرزو‌ها است.
وی در خصوص بازخورد مردم نسبت به سریال «از سرنوشت» اظهار کرد: مردم در کوچه و خیابان که با من روبرو می‌شوند اظهار رضایت می‌کنند، اما در فضای مجازی همیشه انتقاد‌اتی وجود دارد.
وی در همین راستا افزود: متأسفانه نقد‌ها به‌صورت تخصصی نیست و عادت بدی که در فضای مجازی شاهد آن هستیم که مخاطبین به‌راحتی از پیام‌های توهین آمیز استفاده می‌کنند، البته این اتفاق برای سریال «از یاد‌ها رفته» هم افتاد و نمی‌دانم بالاخره در هر مجموعه و یا فیلمی یک سری کاراکتر‌های مثبت و منفی وجود دارد و معمولاً برای کاراکتر منفی فیلم‌ها و سریال ها از الفاظ رکیک استفاده می‌شود و نه آن کاراکتر بلکه بازیگر آن کاراکتر مورد توهین قرار می‌گیرد که به اعتقاد من این کار بسیار ناپسند است، اگر کسی کاری را نمی‌پسندد یا انتقاد سازنده کند و یا دیگر آن فیلم و سریال را نبیند و بهتر است اگر باسلیقه آن‌ها جور در نمی‌آید انتقاد خود را جور دیگری نشان دهند نه اینکه توهین کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/280786/حبیب-دهقان-نسب--فضای-مجازی-محلی-برای-انتقاد‌های-توهین‌آمیز-شده-است
بستن   چاپ