آریا جوان
بازیگران برگزیده جشنواره فجر؛ سالی که «چند میگیری گریه کنی» برای حمید لولایی خوش یمن بود
يکشنبه 29 دي 1398 - 21:13:04
آریا جوان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فیلم نیوز / مرور بازیگران برگزیده دو دهه اخیر جشنواره فجر؛ جشنواره بیست ‌و‌ چهارم سال 84
بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره فجر با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانانی همچون اصغر فرهادی، ابراهیم حاتمی‌کیا، ابوالحسن داودی، سامان مقدم، مانی حقیقی، علیرضا رئیسیان، خسرو معصومی، یدالله صمدی و... برگزار شد.
بهترین بازیگر نقش اول مرد
همچون دوره قبلی، پرویز پرستویی سال 84 برای دومین سال پیاپی توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کند. پرستویی که نقش اصلی «به نام پدر» حاتمی‌کیا را ایفا کرد، چهارمین سیمرغ بلورین بازیگری‌اش را از دوره بیست‌وچهارم کسب کرد.
بهترین بازیگر نقش اول زن
هفت‌سال پس از بازی در «قرمز» که هدیه تهرانی برای آن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد، او سال 84 با «چهارشنبه‌سوری» به جشنواره فیلم فجر آمد. هدیه تهرانی با بازی در فیلم اصغر فرهادی توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان را جلب کرد و در پایان توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بیست‌و‌چهارم دریافت کند.
بهترین بازیگر مکمل مرد
کمدی «چند میگیری گریه کنی» که داستان نسبتا تلخی داشت، برای حمید لولایی خوش یمن بود. این بازیگر که آن سالها به واسطه حضورش در سریال‌های موفق طنز به محبوبیت بسیاری نزد مردم دست یافته بود برای بازی در فیلم شاهد احمدلو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.
بهترین بازیگر نقش مکمل زن
دو جایزه بازیگری برای فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا! دیگر بازیگر «به‌ نام پدر» که از جشنواره بیست‌ و‌ چهارم سیمرغ بلورین دریافت کرد، مهتاب نصیرپور بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/281926/بازیگران-برگزیده-جشنواره-فجر؛-سالی-که-«چند-میگیری-گریه-کنی»-برای-حمید-لولایی-خوش-یمن-بود
بستن   چاپ