آریا جوان
موارد ممنوعه برای جمع‌کردن با جاروبرقی!
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 12:10:17
آریا جوان - خراسان / جمع کردن تکه و خرده‌های چیزی که شکسته یا روی زمین ریخته با جاروبرقی بهترین کار است اما همیشه این‌طور نیست
معمولا به نظر می‌رسد جمع کردن تکه و خرده‌های چیزی که شکسته یا چیزی که بر زمین ریخته با جاروبرقی بهترین کار است، به خصوص این‌که این روز‌ها جارو‌های شارژی کار‌ها را ساده‌تر هم کرده‌اند. اما بعد از مدتی شاید متوجه شوید که جاروبرقی‌تان بوی بدی گرفته یا کارایی‌اش به میزان قابل توجهی افت کرده است یا این‌که اصلا دیگر کار نمی‌کند و دلیل اش را هم نمی‌دانید. در چنین مواردی به احتمال زیاد چیزی را به خورد جاروبرقی‌تان داده‌اید که نباید می‌دادید! در ادامه مطلب، از شما می‌خواهیم که یک سری چیزها را با جاروبرقی جمع نکنید تا برای‌تان دردسر نشود.
تکه‌های سیم‌های الکتریکی:جمع کردن خرده سیم‌های برق با جاروبرقی کار راحتی به نظر می‌رسد اما سر لوله و قدرت مکش جاروبرقی‌تان ممکن است توسط این سیم‌های ریز و تیز آسیب ببیند. این آسیب‌ها و خط و خش‌ها همیشه هم به چشم نمی‌آیند و ممکن است در نهایت به یک شوک الکتریکی منتهی شوند. به همین دلیل بهتر است جا‌هایی را که می‌دانید خرده و ریزه‌های سیم برق در آن جا وجود دارند، جاروبرقی نکشید.
قهوه، دانه‌های قهوه و کاکائو:اگر پودر قهوه را با جاروبرقی جمع کنید باعث رشد کپک در کیسه آن خواهید شد. قهوه‌ای که قبلا جایی ریخته و خشک شده و همچنین کاکائو نیز برای جاروبرقی خطرناک است، زیرا ذرات ریز آن می‌توانند فیلتر را مسدود کنند و حتی می توانند با ورود به موتور، آن را از کار بیندازند.
مو:محال است بتوانید جلوی ورود مو به جاروبرقی‌تان را بگیرید اما تا جایی که امکان دارد و می‌بینید باید مانع ورود موی انسان یا حیوان خانگی به جاروبرقی شوید. این مو‌ها می‌توانند پاکت یا کیسه جاروبرقی و فیلتر آن را فوری مسدود کنند.
خاک گُل و گیاهان خانگی:اگر اهل نگهداری گل و گیاه در خانه باشید برای‌تان پیش آمده است که مثلا کودک‌تان گلدان پُر از خاک را روی زمین واژگون کند یا اتفاقاتی شبیه به این. احتمالا اولین کاری که به ذهن‌تان رسیده پناه بردن به جاروبرقی‌تان است. اگر خاکی که ریخته شده خیس یا مرطوب بوده باشد می‌تواند برای موتور جاروبرقی مشکلاتی ایجاد کند. برگ‌های خشک گیاهان آپارتمانی به راحتی می‌توانند خرطوم یا فیلتر جاروبرقی را مسدود کنند و در ضمن تا زمانی که داخل جاروبرقی هستند رطوبت خود را نیز خواهند داشت.
خرده شیشه:در بیشتر موارد بعد از چند بار تکرار این کار، مجبور خواهید شد خرطوم جاروبرقی، فیلتر‌ها و کیسه آن را عوض کنید. شاید آسیب‌های وارد شده به جاروبرقی توسط خرده شیشه‌ها دیده نشوند اما قسمت‌های داخلی دستگاه دیگر قادر به نگه داشتن خاک و ذرات آشغال نبوده و آن‌ها را از راه قسمت‌های آسیب دیده‌، دوباره به محیط خانه‌تان برخواهد گرداند.
آرد:کارشناسان می‌گویند اگر لازم است آردی را که بر زمین ریخته شده با جاروبرقی جمع کنید، ببینید چقدر آرد قرار است داخل جاروبرقی‌تان شود. اگر چیزی به اندازه‌ یک مشت آرد است به دستگاه‌تان آسیبی نمی‌زند اما اگر کُل بسته آرد را ریخته‌اید و حالا می‌خواهید با جاروبرقی جمع کنید، بهتر است این کار را نکنید و با دست آن را جمع کنید. آرد می‌تواند فیلتر را مسدود کند و وارد موتور جاروبرقی نیز بشود و آن را از کار بیندازد.
منبع: سلامت نیوز، برترین‌ها

http://www.javanannews.ir/fa/News/283534/موارد-ممنوعه-برای-جمع‌کردن-با-جاروبرقی!
بستن   چاپ