آریا جوان
بازیگران برگزیده جشنواره فجر؛ سالی که «سنتوری» سیمرغ را برای بهرام رادان رقم زد
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 00:00:48
آریا جوان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فیلم نیوز / مرور بازیگران برگزیده دو دهه اخیر جشنواره فجر؛ جشنواره بیست و ‌پنجم سال 85
بیست‌ و ‌پنجمین جشنواره فجر با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانانی همچون داریوش مهرجویی، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد، پوران درخشنده، محمدحسین لطیفی، مازیار میری، امیرشهاب رضویان و... برگزار شد.
بهترین بازیگر نقش اول مرد
سه سال پس از «شمعی درباد» بهرام رادان دومین سیمرغ بلورین خود را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. بازی رادان در «سنتوری» داریوش مهرجویی نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدان را جلب کرد و او برای بازی در این فیلم خاطره‌انگیز روی سن اختتامیه جشنواره فجر رفت و دومین سیمرغ نقش اول مردش را از داوران آن دوره جشنواره گرفت.
بهترین بازیگر نقش اول زن
باران کوثری که در جشنواره بیست ‌و‌ پنجم دو فیلم «خون‌ بازی» و «روز سوم» را داشت، برای بازی در این دو اثر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد. او آن سال در فیلم مادرش رخشان بنی‌اعتماد و محمدحسین لطیفی جلوی دوربین رفت و توانست مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت.
بهترین بازیگر نقش مکمل زن
«بچه‌های ابدی» دیگر فیلمی بود که سال 85 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. پانته‌آ بهرام که در فیلم پوران درخشنده ایفای نقش می‌کرد، دیگر بازیگری بود که در جشنواره بیست ‌و‌ پنجم مورد توجه داوران قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
افشین هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر برای بازی در دومین فیلم سینمایی‌اش توانست مورد توجه قرار گیرد و برای بازی در «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/284157/بازیگران-برگزیده-جشنواره-فجر؛-سالی-که-«سنتوری»-سیمرغ-را-برای-بهرام-رادان-رقم-زد
بستن   چاپ