آریا جوان
لیگ بسکتبال؛ رویارویی دوباره هاشمی و شاهین‌طبع
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 10:50:25
آریا جوان - مهر / لیگ برتر بسکتبال در حالی فردا پیگیری می‌شود که شاگردان مربیان همیشه رقیب یعنی مصطفی هاشمی و مهران شاهین‌طبع باید رو در روی هم قرار بگیرند، تلاش نفت هم برای جبران یکی از شکست‌هایش خواهد بود.
هفت دیدارِ بسکتبالی که فردا پنجشنبه در تهران و دیگر شهرستان ها برگزار می شود از هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر است. جاییکه دو تیم مهرام تهران و پتروشیمی بندرامام در تالار بسکتبال آزادی حساس ترین دیدار هفته را برگزار خواهند کرد.
شاگردان مصطفی هاشمی و مهران شاهین طبع در شرایطی رو در روی هم قرار می گیرند که در جدول رده بندی و در نزدیک فاصله به هم قرار دارند. پتروشیمی با 35 امتیاز تیم دوم جدول رده بندی است و مهرام با یک امتیاز کمتر مترصد کوچکترین لغزش رقیب است تا با یک پله ارتقا، جایگاه این تیم را از آن خود کند.
همین مسئله حساسیت تقابل دو تیم را بیشتر می کند. تقابلی که در نیم فصل نخست با برتری مهرامی ها در بندرامام همراه شد و قطعا همین مسئله انگیزه شاهین طبع و شاگردانش را برای کسب امتیاز کامل از بازی پنجشنبه بیشتر می کند تا هم شکست دور رفت را جبران کنند، هم جایگاه دومی خود را تثبیت کنند و هم امیدوار به صدرنشینی باقی بمانند.
دیگر تیم جنوبی لیگ بسکتبال یعنی نفت هم در این هفته به امید جبران به میدان می رود. آبادانی ها که در نیم فصل نخست مقابل تیم نه چندان مدعی رعد پدافند متحمل شکست شدند، می‌توانند با پیروزی در دیدار برگشت برابر این تیم، هم آن شکستِ دور از ذهن را جبران کنند و هم موقعیت خود در رده چهارم را بهبود بخشند.
دیگر تیم های مدعی اما در این هفته از رقابت ها با خیال آسوده تر دیدارهای خود را برگزار خواهند کرد. در چارچوب این دیدارها شیمیدر در دیدار خانگی از تیم ته جدولی نیروی زمینی میزبانی می کند و شهرداری گرگان هم به مصاف قزوینی ها می رود که اوضاع خوبی در انتهای جدول ندارند.
برنامه دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر بسکتبال و جدول رده بندی پیش از برگزاری این دیدارها به این شرح است:
پنجشنبه 98/11/3
* رعد پدافند هوایی شهر کرد - نفت آبادان
* مس کرمان - توفارقان آذرشهر
* ذوب آهن اصفهان - آویژه صنعت مشهد
* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام
* شیمیدر قم - نیروی زمینی تهران
* شورا و شهرداری قزوین - شهرداری گرگان
* اکسون تهران - شهرداری بندرعباس

http://www.javanannews.ir/fa/News/284464/لیگ-بسکتبال؛-رویارویی-دوباره-هاشمی-و-شاهین‌طبع
بستن   چاپ