آریا جوان
کرونا؛ ویروسی جدید که دنیا را نگران کرده است / فیلمی آخرالزمانی از قرنطینه 11میلیون چینی!
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 15:43:55
آریا جوان - ویروس جدید کرونا، به یک نگرانی جدی بین‌المللی تبدیل شده است. این بیماری که از شهر ووهان در چین سر بر آورده است تا کنون 17 کشته داشته و صدها نفر را هم آلوده کرده است.

بیماری کرونا در اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن پدید می‌آید و در مواردی به تنگی نفس و سینه پهلو منجر می شود.
دولت چین هرچند تلاش کرده اقدامات بهداشتی و پزشکی را برای این ویروس افزایش دهد، اما گزارش‌ها حاکی از کمبود دسترسی به ماسک برای شهروندان این کشور است.
نگرانی‌ها در خصوص این بیماری زمانی افزایش یافت که ژونگ نانشان، کارشناس دولت چین، اواخر دوشنبه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که این ویروس می‌تواند از یک شخص به فرد دیگر سرایت کند.
ویدئویی آخرالزمانی که سم پاشی شهر قرنطینه شده 11 میلیون نفری در چین را نشان می‌دهد، اینجا ببینید:


‏‌در حالی که شمار قربانیان ویروس تازه کشف‌شده بنام کرونا در چین افزایش یافته، نخستین مورد از ابتلا به آن در ایالات متحده نیز رویت شد.
‏شایعاتی مبنی بر پیداشدن منبع انتشار ویروس از سوپ خفاش شنیده شده است!
شهر ووهان در استان هوبئی چین مرکز اصلی کشف ویروس تازه است که به‌مانند ویروس‌های مرگبار «سارس» و «مرس» نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌است.
«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری»، از سازمان‌های فدرال ایالات متحده، در واپسین روز دی اعلام کرد که شهروند ساکن واشنگتن مبتلا به همان کروناویروسی‌ست که در ووهان کشف شده‌است.
این نخستین مورد کشف‌شده از ابتلا به ویروس در خارج از قاره آسیا است.
همزمان شمار قربانیان در چین در روز دوم بهمن به 9 نفر و شمار مبتلایانی که ویروس در آن‌ها رویت‌شده به دست‌کم 440 نفر رسیده است.
شمار جان‌باختگان ناشی از ذات‌الریه و پیامدهای ویروس طی 24 ساعت دو برابر شده و شمار مبتلایان نیز افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.
ویروس در کره جنوبی، تایلند و ژاپن نیز رویت شده‌است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/285608/کرونا؛-ویروسی-جدید-که-دنیا-را-نگران-کرده-است---فیلمی-آخرالزمانی-از-قرنطینه-11میلیون-چینی!
بستن   چاپ