آریا جوان
ثروت میلیاردرهای جهان بیش از داشته‌های 4.6 میلیارد نفر
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 11:45:47 AM
آریا جوان-ایرنا– تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد دارایی میلیاردرهای جهان که بیش از 2 هزار نفر می‌شوند، بیش از داشته‌های 4.6 میلیارد نفر است. ضمن آنکه دارایی چند میلیاردر ترزا اول جهان بیش از داشته‌های همه زنان قاره آفریقاست.

براساس گزارش روز دوشنبه تارنمای شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز»، یافته‌های سازمان آکسفام (Oxfam) نشان می‌دهد، مجموع ثروت 2 هزار و 153 میلیاردر جهان بیش از داشته‌های 60 درصد جمعیت کره زمین یا چهار میلیارد و 600 میلیون نفر است.

همچنین دارایی 22 میلیاردر تراز اول جهان از جمله بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت و جِف بزوس (Jeff Bezos) مالک شرکت آمازون، بیش از ثروت همه زنان قاره آفریقاست.

گزارش آکسفام به این نکته اشاره دارد که در یک دهه گذشته بر شمار میلیاردرهای جهان افزوده شده و این مرهون سیاست‌های اقتصادی آمریکا همچون تجدیدنظر در نظام مالیاتی آمریکاست که مالیات از ثروتمندان و شرکت‌های آمریکایی را کم کرد و در کنار آن، قوت گرفتن بازار بورس بوده است.

سی‌بی‌اس نیوز در ادامه نوشت: گزارش آکسفام همچنین بر این موضوع اشاره دارد که این امر موجب بوجود آمدن نوعی اقتصاد جهانی می‌شود که در آن گسست بین افراد بی‌نهایت ثروتمند با بقیه جمعیت جهان بیشتر می‌شود.

آکسفام، سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی در جهان، متشکل از 15سازمان در 98 کشور است.
تارنمای خبری « بیزینس اینسایدر » نیز دارایی بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت را تا 19 نوامبر 2019 میلادی 110 میلیارد دلار اعلام کرد، در حالی که ثروت جف بزوس مالک شرکت آمازون در ژانویه 2020  نزدیک به 117 میلیارد دلار اعلام شد.



http://www.javanannews.ir/fa/News/288955/ثروت-میلیاردرهای-جهان-بیش-از-داشته‌های-46-میلیارد-نفر
بستن   چاپ