آریا جوان
مهم‌ ترین موارد تفاوت شال و روسری چیست؟
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 22:12:45
آریا جوان - مهم‌ ترین موارد تفاوت شال و روسری چیست؟
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6016527
٥١٥
٠
ستاره / از اهمیت شال و روسری نمی‌توان به راحتی گذشت. با توجه به تاثیر زیادی که شال یا روسری روی چهره و تیپ و استایل خانم‌ها دارد، بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که تفاوت شال و روسری را بدانیم و انواع مختلف آن‌ها را بشناسیم. در ادامه‌ی این مطلب راجع به تفاوت شال و روسری و مدل‌های مختلف آن‌ها صحبت می‌کنیم.
شال و روسری؛ این آیتم جذاب در استایل خانم‌ ها
روسری و شال را مانند یک معجزه‌ی کوچک در استایل خانم‌های مسلمان شیک‌پوش می‌دانند؛ چرا که به راحتی می‌توان با یک انتخاب مناسب و ساده کل یک استایل را ارتقا داد. پس برای خانم‌ها باید تفاوت شال و روسری واضح شود و از مدل‌های مختلفی که از این اکسسوری زنانه در بازار وجود دارد آگاه باشند. به طور کلی دنیای شال و روسری بسیار متنوع و بزرگ است و به راحتی نمی توان بین آن‌ها تقسیم بندی کرد؛ اما طبق یکسری المان‌ها شال و روسری زنانه را با توجه به فاکتور‌هایی مثل جنس، اندازه یا قواره، استفاده در فصول مختلف، نوع چاپ و طرح تقسیم‌بندی می‌کنند.
چرا تفاوت شال و روسری برای ما باید مهم باشد؟
یکی دیگر از دلایلی که باید تفاوت شال و روسری برای ما مهم باشد استفاده‌ی به جا از آن‌ها در استایل و موقعیت ماست. در نظر بگیرید که هر شال و روسری‌ای برای مهمانی‌ها و موقعیت‌های رسمی مناسب نیست و برعکس این مورد را در استایل‌های خیابانی و کژوال هم داریم. پس سوال اینجاست که کدام‌یک از این اکسسوری‌های دخترانه برای کدام استایل مناسب است؟
شاید قبل از اینکه بخواهیم مدل‌های مختلف شال یا روسری را عنوان کنیم بهتر باشد به طور خلاصه تعریفی از هرکدام داشته باشیم:
روسری و انواع قواره های آن
روسری یکی از اکسسوری‌های خانمانه است که شکل ظاهری چهارگوش دارد و در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ در بازار موجود است. حرفه‌‌ای‌ها این سایز‌ها را قواره می‌نامند که حتما شما هم هنگام خرید این واژه را شنیده‌اید.
اما روسری‌های موجود در بازار خرید شال و روسری معمولا در چه قواره‌هایی موجود هستند؟
قواره 65 *65: بیشتر به عنوان تزیین استایل و دور مچ یا دور گردن استفاده می‌شود
قواره 75 *75 : همان سایز کوچک روسری است و بیشتر در جنس‌های لوکسی مثل ابریشم و ساتن تولید می‌شود.
قواره 90 * 90: اندازه‌ی متوسط روسری و پرکاربردترین و محبوب‌ترین مدل روسری است
قواره 120* 120 به بالا : این مدل روسری‌ها که به روسری قواره بزرگ معروف هستند به تازگی مد شده‌اند و طرفدارن خاص خودشان را هم در تابستان و هم در زمستان دارند.
شال و طرح‌ها و قواره های مختلف آن
این مدل مستطیلی شکل برای کسانی مناسب است که با روسری راحت نیستند و علاقه به طرح و رنگ زیادی دارند. البته برای کسانی که به تیپ اسپرت علاقه دارند، بهترین کار استفاده از شال‌های با جنس و طرح اسپرت است. این سرپوش زنانه در جنس‌ها و قواره‌های مختلفی تولید می‌شود و برای هر موقعیت و مناسبتی یک مدل متفاوت دارد. رایج‌­ترین اندازه شال می‌­تواند 70*180 باشد، اما اندازه‌های دیگر مثل 80*180 یا 70*160 یا 65*200 یا 100*280 نیز در بازار موجود است. همچنین در چند سال اخیر مدل شالی به اسم شال هنرمندی نیز مد شد که به شال سه متری هم معروف است و قواره‌ی آن 100* 280 بوده و برای استایل‌های اسپرت و هنری بسیار مناسب خواهد بود.
تفاوت شال و روسری
1. تفاوت شال و روسری در نوع بافت پارچه
بافت روسری‌ها معمولا ساده است، زیرا بیشتر در جنس‌های ابریشمی و ساتن و ... تولید می‌شوند؛ اما شال‌ها دارای بافت هستند که خود بافت‌هایشان به دو دسته‌ی ریز بافت و درشت‌بافت تقسیم‌ می‌شوند. شال‌های ریز بافت از کیفیت و زیبایی بالاتری برخوردار هستند.
2. تفاوت شال و روسری در نوع چاپ
از قدیم تا امروز روش‌های مختلفی برای رنگ شال و روسری استفاده می‌شد؛ اما مدرن‌ترین و جدیدترین راه‌ها چاپ دیجیتال یا سابلیمیشن، چاپ خیس و ساده چاپی تک رنگ مثل روسری و شال تک رنگ است.
3. تفاوت در استایل
برای استایل کژوال چه مدل شال و روسری مناسب است؟
در نظر بگیرید که استایل کژوال به این معنی است که شخص در آن احساس راحتی کند. از این تیپ بیشتر برای بیرون‌ رفتن‌های روزانه و فعالیت‌های اینچنینی مثل محل کار، دانشگاه و ... استفاده می‌شود. برای این موقعیت‌ها استفاده از روسری‌های سبک و با جنس‌های غیرلوکس مثل نخی و ... را توصیه می‌کنند. همچنین استفاده از شال‌های با طرح ساده و هماهنگ با مانتو و شلوارتان نیز مناسب است؛ اگر جنس شالتان لوکس مثل ساتن و ابریشم و .. نباشد.
برای استایل نیمه رسمی چه مدل شال و روسری مناسب است؟
در ست‌های نیمه رسمی، نکته‌ی مهم رنگ است و معمولا کسانی که برای ظاهرشان ارزش زیادی قائلند، روی ست رنگی نیمه رسمی مانور می‌دهند. بنابراین دست شما برای انتخاب روسری و شال مناسب مانتو وشلوارتان باز است و فقط باید به طرح و رنگ آن و میزان هماهنگی که با استایلتان دارد توجه کنید.
برای استایل رسمی چه مدل شال و روسری مناسب است؟
موقعیت رسمی شامل تمام مراسم‌ها و مجالس بزرگ مثل عروسی و همچنین قرار ملاقات‌های بسیار رسمی می‌شود؛ پس بالطبع شما باید قدرت و جسارتتان را در این مراسم ها به رخ بکشید. در این شرایط، بهترین کار استفاده از روسری‌های با جنس و طرح لوکس است. از آنجایی که جنس‌هایی مثل حریر و ابریشم ظریف هستند، احتمالاً برای به هم نخوردن آرایش موهایتان مناسب‌تر خواهند بود؛ اما جنس‌های لوکس دیگر برای شال و روسری مثل ساتن هم وجود دارد که بسیار برای استایل‌های مجلسی مناسب اند.
جنس‌های مختلف روسری و شال زنانه
ابریشم : که بیشتر برای روسری‌های مجلسی استفاده می‌شود و مناسب فصل‌های بهار و تابستان است.
ساتن : این جنس هم برای روسری‌های لوکس و مجلسی است که در هر دو فصل کاربرد دارد.
ژاکار یا جاکارد : این جنس ار روسری و شال با کیفیت است و طرح‌هایش درون بافت به صورت یکسره دیده می‌شود.
اسپان : یا همان نخ پلی استر بسیار مناسب تابستان است زیرا هوا را به راحتی رد و بدل می‌کند.
آکریل : نخ مصنوعی و پف کرده است و برای شال‌های زمستانی کاربرد دارد.
حریر : این مدل روسری و شال‌ها بیشتر دست‌دوز هستند و جنس لاکچری محسوب می‌شوند و به دلیل کیفیت و قیمت بالا مشهور هستند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/289541/مهم‌-ترین-موارد-تفاوت-شال-و-روسری-چیست؟
بستن   چاپ