آریا جوان
روزهای آغازین جشنواره تئاتر فجر با گام‌های آهسته
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 14:14:14
آریا جوان - روزهای آغازین جشنواره تئاتر فجر با گام‌های آهسته
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6020603
٦
٠
مهر / سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر در حالی از فردا (پنجشنبه، دهم بهمن) فعالیت خود را آغاز می‌کند که در 2 روز نخست تنها 6 نمایش به صحنه می‌رود.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از روز پنجشنبه فعالیت خود را به مدت 10 روز آغاز می کند و نمایش‌هایی به عنوان افتتاح این رویداد هنری به صحنه خواهند رفت. بر این اساس روز پنجشنبه 10 بهمن‌ماه سه نمایش در بخش به علاوه فجر به صحنه می‌رود که از میان آنها دو نمایش در بخش رقابتی حضور دارند.
نمایش چنگار به نویسندگی و کارگردانی علی بیگدلی ساعت 17 به مدت 45 دقیقه در تماشاخانه شانو اجرا خواهد داشت و همچنین نمایش مردی که نوشته پیتر بروک و ماری هلن و کارگردانی رضا مولایی ساعت 17:30 به مدت 70 دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می رود که این دو نمایش در از تهران در بخش مسابقه به علاوه فجر حضور دارند.
همچنین نمایش مرگ در می زند نوشته وودی آلن و کارگردانی شاهین رمضانی از تهران ساعت 19 به مدت 45 دقیقه به زبان انگلیسی در تماشاخانه ایران تماشا به اجرای نمایش می‌پردازد و در این جشنواره تنها یک اجرا دارد و در بخش رقابتی نیز شرکت نکرده است. نمایش محیطی بیا جلوتر نوشته حسین برفی نژاد و کارگردانی سجاد باقری در عمارت نوفل‌لوشاتو به صورت غیر رقابتی اجرا می شود.
چهار نمایش در دومین روز جشنواره
چهار نمایش روز جمعه (11 بهمن‌) در بخش به علاوه فجر اجرا خواهند داشت که همه آنها به صورت رقابتی در این بخش حضور دارند و نمایش مردی که و بیا جلوتر همانند روز پنجشنبه اجرا خواهند داشت.
نمایش پنج جهت اصلی به نویسندگی حامد اوصانلویی و کارگردانی مرضیه رجبی از تهران ساعت 19 در تماشاخانه ایران تماشا و خرس نوشته آنتوان چخوف و کارگردانی کیوان ضهرابی از تهران ساعت 21 به مدت 80 دقیقه در خانه نمایش مهرگان
بیگدلی که روز پنجشنبه نمایش چنگار را به صحنه می برد روز جمعه هدایت نمایش 12 روز را ساعت 17 در تماشاخانه شانو بر عهده دارد که به مدت 75 دقیقه اجرا می شود و در بخش مسابقه به علاوه فجر نیز حضور دارد.
سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از روز پنجشنبه 10 بهمن آغاز شده و شامگاه 21 بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد. فراخوان این دوره از جشنواره تیرماه سال جاری منتشر شد که در متن آن آثار را در بخش های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و بخش به علاوه فجر به صورت رقابتی و غیررقابتی به صورت تفکیک شده پذیرفت.
بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از 5 تا 15 بهمن ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و 59 عکس از 49 عکاس و 60 پوستر از 35 طراح به نمایش گذاشته شده است.
بعد از حواشی انصراف ها نیز از 30 اثر بخش رقابتی 22 نمایش و از 27 اثر بخش غیررقابتی 15 اجرا در جشنواره حضور دارند. همچنین از هفت اثر بخش بین الملل شش اثر اجرا خواهند کرد. در این میان یک اثر به 22 نمایش بخش خیابانی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر به 10 نمایش قبلی اضافه شده است که این دو نمایش جدید ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و سانحه دیدگان هواپیما اختصاص دارد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/290844/روزهای-آغازین-جشنواره-تئاتر-فجر-با-گام‌های-آهسته
بستن   چاپ