آریا جوان
مشارکت اجتماعی علیه بی‌تفاوتی اجتماعی
یکشنبه 13 بهمن 1398 - 10:52:36 AM
آریا جوان- ایرنا - یک جامعه شناس بر آموزش و فرهنگ‌سازی مشارکت اجتماعی با هدف کاهش صدمات بی‌تفاوتی اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

امید علی‌احمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص علل رواج بی تفاوتی اجتماعی در یک جامعه اظهار داشت: یکی از مهمترین علل رواج و توسعه بی‌تفاوتی اجتماعی در هر کشور، ترجیح منافع آنی و کوتاه مدت فردی بر منافع بلندمدت اجتماعی است.

وی افزود: براساس این ترجیح، به وظایف و مسئولیت های اجتماعی توجه نمی شود و عدم برخورداری از فرصت ها که ناشی از کمبود منابع و گاه وضعیت بحران در یک جامعه است، سبب رقابت ناجوانمردانه به منظور دستیابی به فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی می شود.

علی احمدی ادامه داد: بنابراین در این جامعه بی توجهی به نیازهای اجتماعی و رشد و توسعه خصلت های فردگرایانه که از مهمترین تبعات بی تفاوتی اجتماعی در یک جامعه محسوب می شود، افزایش می یابد.

این استاد دانشگاه در رابطه با کاهش و رفع این آسیب ادامه داد: تولید فرصت‌های برابر اقتصادی - اجتماعی و شناسایی فرصت های نوین به جامعه یکی از موثرترین اقدامات در جهت کاهش و رفع بی تفاوتی اجتماعی و تقویت انسجام محسوب می شود.

به اعتقاد علی احمدی، در برخی مواقع عواطف و احساسات جامعه نیز در اثر بعضی از بحران های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تحت تاثیر قرار می گیرد و این امر نیازمند کاهش بار احساسی کشور به منظور رفع این بی تفاوتی و تقویت انسجام است.

وی افزود: آموزش و فرهنگ سازی در خصوص صدمات بی تفاوتی اجتماعی نیز در سطح فردی و اجتماعی در کاهش این آسیب موثر است.

علی احمدی با بیان اینکه این آموزش باید از دوران کودکی در مدارس و مراکز علمی - آموزشی انجام پذیرد، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش باید بر تعالیم وابستگی منافع فردی بر منافع جمعی متمرکز شود و تربیت و پرورش را به همراه آموزش مورد توجه قرار دهد.



http://www.javanannews.ir/fa/News/293923/مشارکت-اجتماعی-علیه-بی‌تفاوتی-اجتماعی
بستن   چاپ