آریا جوان
اشرف بروجردی: مجلس دهم از مجالس پیشین بهتر بود
شنبه 19 بهمن 1398 - 07:03:32
آریا جوان - اشرف بروجردی: مجلس دهم از مجالس پیشین بهتر بود
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6047891
k ٢
١٤
پارسینه / فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روند تعیین صلاحیت‌ها به‌گونه‌ای شد که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.
اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با پارسینه اظهار داشت: با همه نقد‌ها و اعتراضی‌هایی که به نمایندگان مجلس دهم می‌شود، باید اذعان داشت که مجلس دهم از مجالس پیشین بهتر بود.
وی افزود: همه یادشان است، مجالس هفتم تا نهم چقدر تندروی داشتند و با تصمیم‌های عجیب چه ضربه‌هایی به منافع ملی زدند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ادامه گفت: دهمین دوره مجلس شورای اسلامی این بود که هیچ‌کدام از جریان‌های سیاسی اکثریت مطلق رادر دست نداشت که چنین حالتی باعث تکثر رای و در نتیجه طرح سلیقه‌های مختلف شد.
وی افزود:با در نظر گرفتن اینکه مجلس همچنان باید در راس امور باشد، امیدوارم مجلس یازدهم از ضریب عقلانیت و کارآمدی بیشتری نسبت به ادوار پیشین پارلمان برخوردار باشد.
بروجردی همچنین تصریح کرد: به ایران از سال‌های اولیه انقلاب اسلامی و مخصوصا از اواسط دهه هشتاد به بعد به واسطه برخی تندروی‌ها و تصمیمات هزینه‌هایی گزافی متحمل شده است. خیلی‌ها بر این عقیده اصرار دارند که یکی دو دهه باید بگذرد تا کشور بتواند از تبعات آن روز‌ها رهایی پیدا کند.
او افزود: نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری بنا شده است، به همین دلیل باید تحت هر شرایطی فضا به گونه‌ای مدیریت شود که مشارکت مردم در انتخابات تحت تاثیر قرار نگیرد و مردم برای رای دادن انگیزه کافی داشته باشند. با این حال روند تعیین صلاحیت‌ها به‌گونه‌ای شد که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.
اشرف بروجردی گفت‌: امیدوارم همه نهاد‌های ملی از توانمندی بیشتری برای حل مشکلات کشور و مردم برخوردار شوند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/300285/اشرف-بروجردی--مجلس-دهم-از-مجالس-پیشین-بهتر-بود
بستن   چاپ