آریا جوان
فهرست "اقتصاد و معیشت مردم" همان فهرست "جامعه روحانیت مبارز" است؟
دومین انشعاب از ائتلاف اصولگرایان / جامعه روحانیت مبارز سومین لیست را ارائه کرد
جمعه 25 بهمن 1398 - 11:46:00
آریا جوان - پس از جبهه پایداری که لیستی مستقل از ائتلاف اصولگرایان با سرلیستی آقاتهرانی ارائه کرد، جامعه روحانیت مبارز هم لیستی دیگر با محوریت مصباحی مقدم ارائه کرد.

سید عمادالدین حسینی - فاصله گرفتن برخی اصولگرایان از مرجعیت شرعی روحانیت در کنشگری های سیاسی و تن دادن به ساز و کارهای عرفی از زمان مجلس هفتم با شعار "پایان شیخوخیت" توسط برخی گروه های سیاسی تند اصولگرا آغاز شد و به مرور از نقش شخصیت هایی نظیر مرحوم آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی به عنوان روسای جامعتین در فیصله بخشی به منازعات سیاسی کاسته شد.
در انتخابات مجلس دهم نیز باز اصولگرایان تندرو همین جایگاه تشریفاتی را برای آیت الله موحدی کرمانی قائل بودند و خودشان تصمیم گیری می کردند و به ظاهر به توشیح روحانیت می رساندند که در نهایت منتهی به شکست سی بر صفر آنها در تهران شد.
در انتخابات اخیر برای اولین جامعه روحانیت مبارز رسما حاضر به حمایت از فهرست ائتلاف نیروهای انقلاب نشد چرا که حتی در مقام داوری اختلافات نیز در روزهای پایانی آقایان مکلا حاضر نشدند تن به داوری روحانیت برای فیصله بخشی به اختلافاتشان بدهند.
در نهایت شد آنچه نباید می شد. در یک افتضاح سیاسی جریاناتی که خود را انقلابی تر از سایر اصولگرایان و سابقون انقلاب و حتی روحانیت می دانند به جان هم افتادند و فهرست 30 نفره تهران هر بخشی از آن سهم یکی از این زورمندان صاحب تمکن حکومتی و دولتی شد.
بخشی نصیب بذرپاش شد بخش دیگر نصیب زاکانی شد و بخش دیگر به قالیباف رسید. در حالی که یکی از اصول اولیه ائتلاف عدم سهم خواهی و انتخاب از پایین به بالا بود. تمام آزمون ها، مصاحبه ها و نظرسنجی ها کنار زده شد تا سیاه لشگر رئیس مجلس آینده و احتمالا رئیس جمهور آینده برای یک رقابت تن به تن نسبت به هم، موازنه قوا داشته باشند.
این‌که چقدر این اتفاق شرعی و عادلانه بود بماند اما واکنش حجت الاسلام مصباحی مقدم و جمعی از دلسوزان انقلاب در فهرست "اقتصاد و معیشت مردم" قابل پیش بینی بود تا دریچه جدیدی برای عبور از خودخواهی های سیاسی و بازگشت به تقوای سیاسی ذیل روحانیت مجددا شکل بگیرد. از این رو به گزاف نیست که عده ای این فهرست را فهرست جامعه روحانیت مبارز می نامند هر چند این جامعه رسما اعلام کرده است در انتخابات مجلس از هیچ یک لیست ها حمایت نمی کند.
با این اوصاف به نظر می رسد تغییرات محسوسی در رفتار انتخاباتی مردم تهران در پی بی اعتباری فهرست ها شکل بگیرد و مومنین و متدینین با عنایت به تعدد لیست ها دست به انتخاب افراد از فهرست های مختلف بکنند که قطعا این رویه با توجه به فهرست واحد اصلاح طلبان منجر به شکست نیروهای انقلابی می شود.
از این جهت نگارنده پیشنهاد می کند افراد تصمیم گیر در جریان اصولگرا با پیروی از جامعتین اقدام به ارائه فهرست ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب اسلامی نمایند.
انشاالله

http://www.javanannews.ir/fa/News/306110/دومین-انشعاب-از-ائتلاف-اصولگرایان---جامعه-روحانیت-مبارز-سومین-لیست-را-ارائه-کرد
بستن   چاپ