آریا جوان
پس از «شبی که ماه کامل شد» و «روز صفر» سه گانه ریگی تکمیل می‌شود
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 21:02:09
آریا جوان - هفت صبح / بعد از ساخته شدن دو فیلم درباره دو مقطع از زندگی عبدالمالک ریگی رهبر گروه جندالشیطان، قرار است فیلمی دیگر درباره او ساخته شود.
«شبی که ماه کامل شــد» به کارگردانی نرگس آبیار و «روز صفر» ساخته سعید ملکان فیلمهایی هستند که هر کدام برشی از زندگی عبدالمالک ریگی را به تصویر کشیده اند. اولی با محور قرار دادن
زندگی برادر او یعنی عبدالحمید به مصاف سوژه رفت.
در جشنواره امسال «روز صفر» رونمایی شد که روایتی است از چگونگی دستگیر کردن عبدالمالک در آسمان ایران. حالا قسمت سوم زندگی ریگی به اعترافات او اختصاص دارد. تا امروز مسیر فیلمنامه هم مشخص شده و تصمیم بر این است که فیلم سال آینده وارد فاز تولید شود و با چند کارگردان و تهیه کننده مذاکراتی انجام شده است. به این ترتیب سال آینده سه گانه زندگی عبدالمالک
ریگی تکمیل میشود. اعترافات او مواداولیه خوبی برای ساخت یک فیلم نفسگیر است.
اولین بار نرگس آبیار ســراغ زندگی عبدالمالک ریگی رفت. او زندگی عاشقانه عبدالحمید را محور قرار داد. سایه حضور برادرش در زندگی او را به تصویر کشید. نتیجه ای که با «شبی که ماه کامل شد» به دست آمد یک تریلر نفسگیر با پایانی تکان دهنده است و به خوبی نشان میدهد یک انسان چطور از اوج به حضیض میرسد. «شبی که ماه کامل شد» هم در جشنواره تحسین شد هم منتقدان از آن تمجید کردند و هم به فروش بالایی دست یافت.
«روز صفر» ساخته سعید ملکان محور داستان را بر تلاش یک مامور امنیتی برای دستگیری عبدالمالک ریگی قرار داد. آنچه در شمایل امیر جدیدی دیدیم ترکیبی از تلاش های واقعی چند مامور است که «روز صفر» آن را در قالب یک مامور امنیتی تجیمع کرده بود و ساعد سهیلی هم نقش عبدالمالک را در این فیلم بازی می کرد. «روز صفر» در جشنواره با استقبال بسیار خوب مخاطبان رو به رو شد و سال آینده در سینماها اکران می شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/315202/پس-از-«شبی-که-ماه-کامل-شد»-و-«روز-صفر»-سه-گانه-ریگی-تکمیل-می‌شود
بستن   چاپ