آریا جوان
نماینده سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا در ایران چه گفت؟
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 23:33:09
آریا جوان - به ابتکار وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 98/12/7) نشستی با شرکت نماینده سازمان جهانی بهداشت ، مقامات وزارت بهداشت کشورمان و با دعوت از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این جلسه شرکت کنندگان در جریان آخرین اقدامات پیشگیرانه و درمانی مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران قرار گرفتند.
نماینده سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: ایران از ظرفیت های لازم بنیادین برای مدیریت این بیماری برخوردار است.
مدیران وزارت بهداشت کشورمان نیز در این جلسه ضمن ارائه آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در ایران ، بر تعهد و پایبندی کشورمان به مقررات شناخته شده بین المللی در حوزه بهداشت تاکید کردند. همچنین بر این نکته تاکید گردید که ایران واجد تمامی توانمندی های فنی و تخصصی لازم برای مقابله با کرونا می باشد.
نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این نشست توانمندی و عملکرد ایران را یک نمونه موفق و مثال زدنی در جهان و منطقه ذکر کرد.
با توجه به اقدامات شفاف کشورمان در این زمینه و اطلاع رسانی کافی و موثر درخصوص این بیماری درخواست مقامات بهداشتی و ذیربط و همچنین نماینده سازمان جهانی بهداشت از جامعه جهانی احتراز از اعمال تضییقاتی فراتر از استانداردها و مقررات بین المللی بویژه در حوزه تعاملات تجاری بود.
وزارت بهداشت کشورمان طی این نشست همچنین فهرستی از اقلام مورد نیاز برای کنترل، درمان و مهار بیماری کرونا را به نمایندگان کشورهایی که علاقمند به کمک رسانی در این زمینه هستد ارائه کرد.
حاضرین همکاری های بین المللی و حفظ رویکرد بهداشتی به موضوع کرونا را عناصری کلیدی در مقابله با این بیماری برشمردند.
در پایان این نشست سفرای حاضر سئوالات خود را با مقامات ایرانی مطرح نمودند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/316082/نماینده-سازمان-بهداشت-جهانی-درباره-کرونا-در-ایران-چه-گفت؟
بستن   چاپ