آریا جوان
از منظره وحشتناک تا حیاط خلوت رقبا!
پنجشنبه 8 اسفند 1398 - 17:28:08
آریا جوان - ورزش 3 / سانتیاگیو برنابئو چند سالی است که دیگر ورزشگاهی ترسناک برای تیم های حریف رئال محسوب نمی شود.
شب گذشته رئال مادرید در زمین خود به سیتی 1-2 باخت تا صعود به دور بعد لیگ قهرمانان حالا دشوارتر شود. خوشحالی 3400 هوادار سیتی در بخش شمالی ورزشگاه برنابئو پایانی بود بر دیداری که رئال تا دقیقه 78 پیروزی را در چنگ خود داشت.
پیروزی تیم حریف بر رئال در برنابئو در یکی دو سال اخیر به اتفاقی عادی تبدیل شده است و برنابئو حالا دیگر ورزشگاهی ترسناک برای رقبا نیست. اتفاقی که برای باشگاهی مثل رئال مادرید یک امر عادی محسوب نمی شود.
زمانی خورخ والدانو ستاره و مربی سابق رئال به برنابئو لقب منظره ی وحشتناک داده بود اما حالا این ورزشگاه به مامنی برای تیم های رقیب رئال تبدیل شده است.
فصل جاری رئال در دور گروهی سه بازی خانگی داشت. ابتدا برابر بروژ به تساوی 2-2 رسید در حالی که تا دقایق پایانی 1-2 از حریف بلژیکی عقب بود. سپس گالاتاسرای را 6-0 شکست داد و در نهایت برابر پی اس جی در حالی که تا دقیقه 80 با دو گل پیش بود، به تساوی 2-2 رضایت داد.
فصل گذشته رئال در دور گروهی 0-3 به زسکا باخت و ویکتوریا پلژن را نیز به زحمت 2-1 شکست داد. در یک هشتم نهایی نیز رئال که 1-2 در آمستردام پیروز شده بود، در بازی برگشت و در برنابئو 1-4 به آژاکس باخت و وداعی تلخ با لیگ قهرمانان داشت.
فصل 18-2017 رئال در یک هشتم نهایی ابتدا با یک گل در برنابئو از پی اس جی عقب افتاد ولی سپس توانست 3-1 به پیروزی برسد. در یک چهارم نهایی رئال در تورین 0-3 بر یوونتوس پیروز شد ولی در برنابئو تا دقیقه 90 با نتیجه 0-3 عقب بود که رونالدو با پنالتی خود، حکم صعود را امضا کرد.
در نیمه نهایی هم رئال در آلیانس 1-2 بر بایرن پیروز شد ولی در بازی برگشت 2-2 متوقف شد؛ هرچند که برای فینالیست شدنش کفایت می کرد.
مشکل رئال در بازی های خانگی فقط معطوف به اروپا نیست.
فصل 17-2016 رئال در یک چهارم نهایی کوپا دل ری در برنابئو 1-2 به سلتا باخت و در بازی برگشت با تساوی 2-2 حذف شد. فصل 18-2017 رئال با شکست خانگی از لگانس بود که وداعی تلخ با کوپا دل ری داشت. فصل گذشته رئال با شکست 0-3 از بارسا در نیمه نهایی کوپا دل ری حذف شد و امسال هم با شکست 3-4 از سوسیداد بود که نتوانست در کوپا دل ری به نیمه نهایی برسد.
در لالیگا هم رئال فصل گذشته بازی های خانگی زیادی را واگذار کرد؛ از جمله دو شکست تلخ از بارسا و جیرونا.
یکشنبه ال کلاسیکو در پیش است در حالی که رئال به شدت تحت تاثیر دو شکست اخیر برابر لوانته و سیتی قرار دارد. فصل جاری رئال در خانه مغلوب نشده اما برابر بیلبائو، بتیس و وایادولید با تساوی متوقف شده است. رئال از سال 2008 در لالیگا تنها دو بار در برنابئو بر بارسا پیروز شده و در 4 بازی اخیر خانگی خود نیز به این تیم باخته است!

http://www.javanannews.ir/fa/News/316512/از-منظره-وحشتناک-تا-حیاط-خلوت-رقبا!
بستن   چاپ