آریا جوان
مجلس در قالب سیاستگذاری و نظارت برای مقابله با کرونا همکاری می کند
پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 10:44:57 AM
آریا جوان-

«محمد حسین قربانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: با توجه به تمهیداتی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا اندیشیده شد، با دستور ریییس مجلس شورای اسلامی، کمیته ای تشکیل شد که 5 تن از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان عضو این کمیته هستند. علاوه براین چند نفر از نمایندگان عضو قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا در کشور هستند و این کار را در استان‌هایی که کانون این بیماری شناخته می شوند از جمله قم، گیلان و دیگر استان های درگیر هستند پیگیری می کنند.

وی  با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت و درمان با رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و افزود: با دستور آقای نوبخت 530 میلیارد تومان به این قرارگاه و برای کمک به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تزریق شد. علاوه بر این 400 میلیون تومان منابع با درخواست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بیمه سلامت تزریق کردند که مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شود.

قربانی گفت: تاکید بر تعطیلی مدارس و دانشگاهها از جمله مصوبات کمیسیون بود که این نامه به رییس جمهوری، وزیران بهداشت، آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات و فناوری ارسال  و در هیات دولت نیز تصویب شد.

نماینده آستانه اشرفیه با بیان اینکه نمایندگان در استان ها و حوزه های انتخابیه خود همکاری های لازم را دارند، در خصوص عمده فعالیت های کمیته مقابله با کرونا و همچنین قرار گاه مرکزی  مبارزه با این ویروس گفت: سیاستگذاری، همکاری در اجرای سیاست ها، تامین مالی و نظارت از مهمترین فعالیت های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در قالب کمیته و قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تشکیل جلسات علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به مثبت شدن تست کرونا تعدادی از نمایندگان مجلس و با توجه به تاکید ستاد ملی مبارزه به کرونا به پرهیز از تشکیل اجتماعات غیر ضروری، مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: محوریت سیاست های قرار گاه مرکزی مبارز با کرونا صیانت از همه افراد است و نمایندگان نیز خارج از این قاعده نیستند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/321860/مجلس-در-قالب-سیاستگذاری-و-نظارت-برای-مقابله-با-کرونا-همکاری-می-کند
بستن   چاپ