آریا جوان
«خانه ما» برنامه ای شاد و خودمانی است
پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 13:12:29
آریا جوان - فارس / یک بازیگر درباره حضور خانواده افغانستانی در مسابقه «خانه ما» گفت: حضور خانواده های مهاجر در مسابقه «خانه ما» هم نشان دهنده یک نوع رفتار و نگاه یکسان به این خانواده ها است.
بازیگر نوجوان مجموعه های «ستایش» و «بچه مهندس» پیرامون مسابقه «خانه ما» از نگاه یک نوجوان هنرمند گفت: «خانه ما» یک برنامه شاد و خودمانی است که بیننده به هنگام تماشا از آن لذت می برد و در کل ایده بسیار جالبی دارد و با توجه به بخش هایی از مسابقه که می بایست خانواده ها درآمد زایی کنند، مردم می توانند از این راه کارها ایده گرفته ودر کسب درآمد و تقسیم هزینه های خانواده استفاده کنند که از نکات خوب برنامه است.
او با اشاره به ساختار کلی برنامه و حضور خانواده های مختلف از شهرهای مختلف به ویژه خانواده های مهاجر افغان، عنوان کرد: با توجه به اینکه مسابقه «خانه ما» از بخش ها زیاد و متنوعی برخوردار است می تواند برای بیننده جذاب تر باشد حتی حضور خانواده های مختلف از شهرهای گوناگون در هر فصل تنوع برنامه را زیاد کرده است. حضور خانواده های خارجی مثل خانواده هایی از کشور افغانستان به قدری مفید و جالب است که بیننده را با قسمتی از فرهنگ و رفتار آن ها آشنا می کند.
بازیگر 16 ساله فیلم کوتاه «چند خاکریز آن طرف تر» که به تازگی چهره متفاوتی از این نوجوان خوش آتیه را به تصویر درآورده است، ابراز کرد: بیشتر بخش های مسابقه برای من جذاب است ولی قسمت هایی که مربوط به میهمانی دادن شرکت کننده ها می شود را بیشتر دوست دارم؛ وقتی که خانواده ها با مبلغ معینی باید برای چند نفر جا و غذا تهیه کنند یا وقتی خانواده با هم فکری هم سعی در درست کردن چیزی و فروش آن برای درآمدزایی خانواده دارند بسیار عالی است.
هنرمند نوجوان فیلم سینمایی «خانه ای در خیابان چهل و یکم» در رابطه با نگاه برخی از افراد جامعه نسبت به مهاجران افغان، توضیح داد: نگاه متفاوت و گاه تحقیرانه نسبت به مهاجران افغان درست نیست و با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی ما با مردم افغانستان رفتاری که برخی از مردم جامعه با افغان ها دارند که این رفتارها حتی در بین هم سن و سالان من هم دیده می شود که معمولا از خانواده هایشان تأثیر گرفته اند و نمی تواند پسندیده باشد.
او در خاتمه ضمن تاکید بر تصحیح رفتاری و گفتاری با مهاجران به ویژه در میان هم نسلان خود، یادآور شد: خود من به عنوان یک انسان همیشه سعی می کنم با همه انسان ها به خصوص با هم سن و سالان خود در محیط مدرسه، محله یا در باشگاه ورزشی، یکسان برخورد کنم و هیچ تفاوتی بین آن ها قایل نشوم چراکه همه ما با یکدیگر یکسان هستیم و برتری به دیگران نداریم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/321958/«خانه-ما»-برنامه-ای-شاد-و-خودمانی-است
بستن   چاپ