آریا جوان
دختر سوریه‌ای پنجمین ورزشکار جوان بازی‌های المپیک
جمعه 16 اسفند 1398 - 12:05:37
آریا جوان - ورزش 3 / هند زازا، دختر یازده ساله سوری موفق شد در تنیس روی میز سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو را بدست بیاورد و پنجمین ورزشکار جوان تاریخ بازی‌های المپیک شود.
راه‌یابی یک دختر اعجوبه یازده ساله از سوریه به بازی‌های المپیک سوریه دنیای ورزش را در بهت و حیرت فرو برده است. این استعداد خارق‌العاده تنیس روی میز به این ترتیب اولین ورزشکار سوری است که در رقابتهای تنیس روی میز المپیک شرکت می‌کند.
هند زازا در رده‌بندی جهانی فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز در رتبه صد و پنجاه و پنجم قرار دارد و راه‌یابی او به المپیک در نوع خود یک شگفتی بزرگ به حساب می‌آید.
هند زازا متولد اول ژانویه 2009 در روسیه حالا پنجمین ورزشکار جوان تاریخ بازی‌های المپیک به حساب می‌آید. پیش از او جوان‌ترین ورزشکاری که توانسته بود سهمیه حضور در المپیک را بدستبیاورد بئاتریس هوستیو ورزشکار پاتیناژ اهل رومانی بود که در المپیک 1968 حضور داشت.
تا این لحظه رکورد جوان‌ترین ورزشکار حاضر در المپیک در اختیار دیمیتروس لوندراس، ژیمناست یونانی است که در اولین دوره برگزاری بازی‌های المپیک مدرن در شهر آتن در سال 1896 در حالی که 10 سال و 218 روز سن داشت موفق شد عنوان جوانترین ورزشکار المپیکی تاریخ را به خود اختصاص دهد.
زازای 11ساله با شکست ادن یک ورزشکار 42ساله لبنانی موفق شد سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را بدست بیاورد. زازا با شرکت در تورنمنت انتخابی تنیس روی میز المپیک منطقه غرب آفریقا در اردن موفق شد با پیروزی با ماریانا شاهاکیان ورزشکار 42ساله لبنانی بانتیجه 4-3 تاریخسازی کرده و جواز حضور در توکیو را به خود اختصاص دهد.
حالا تنها مشکلی که بر سر راه زازا قراردارد احتمال تعلیق بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا است. این در حالی است که با وجود نگرانی‌های عمده در سطح دنیا بابت امنیت المیپک در روزهایی که هراس از ویروس کرونا به اوج رسیده، کمیته بین‌المللی المپیک و مسئولین برگزارکننده ژاپنی تا این لحظه به صراحت اعلام کرده‌اند که المپیک طبق برنامه در این کشور برگزار خواهد شد.
تا پیش از کسب سهمیه المپیک توسط زازا، اسکای براون، اسکیت‌باز 11ساله به عنوان جوان‌ترین ورزشکار المپیک توکیو تصور می‌شد ولی حالا این دختر نوجوان سوری موفق شده این عنوان را به خود اختصاص دهد تا نام سوریه جنگ‌زده بیش از پیش در المپیک توکیو مطرح شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/322457/دختر-سوریه‌ای-پنجمین-ورزشکار-جوان-بازی‌های-المپیک
بستن   چاپ