آریا جوان
واکنش مردان بعد از جدایی/ پسران چقدر از جدایی پشیمان می شوند؟
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 1:59:27 PM
آریا جوان-آیا از واکنش مردان بعد از جدایی اطلاعی دارید؟ جدایی مسأله ای دردناک و مهم در زندگی زناشویی زوجین است. برخی به این مهم اعتقاد دارند که جدایی تنها برای زنان سخت و ناراحت کننده است. اما این باور اشتباه باعث شده مردان در شکست های عشقی نادیده گرفته شوند. گاه خود مردان نیز این باور کلیشه ای را پذیرفته اند که نباید کسی از احساسات شان و دردهایشان با خبر شوند. مردان نیز به دلیل جدایی، ناراحتی های زیادی را تجربه می کنند و اوضاع سختی را پشت سر خواهند گذاشت. در واقع واکنش مردان بعد از جدایی ابعاد مختلفی را شامل می شود که در بیشتر موارد نیاز به مشاوره روانشناسی دارند.
واکنش مردان بعد از جدایی آیا یکسان است؟
عوامل مختلفی واکنش مردان بعد از جدایی را تحت تأثیر قرار می دهد. از این رو ممکن است همه عوامل برای یک نفر صدق نکند و هر کسی واکنش های مختلفی را از خود نشان دهد. اما معمولا رفتار مردان در برابر ناراحتی ها الگوی خاصی دارد و می توان در زمان های بحرانی تا حد زیادی آن ها را پیش بینی کرد. برای مثال آقایی که برای کاهش تنش و استرس شغلی خود دائم به طور افراطی سیگار می کشد، در زمان جدایی احتمال اینکه به سمت مصرف مواد مخدر برود نیز زیاد است.
تأثیرعوامل مهم در واکنش مردان بعد از جدایی
طولانی بودن میزان رابطه
طولانی بودن رابطه یکی از عواملی است که باعث می شود جدایی برای مردان سخت شود و آن ها واکنش های احساسی بیشتری را از خود نشان دهند. البته این مهم همیشه صدق نمی کند. ممکن است مردان در یک رابطه طولانی مدت میزان علاقه خود را به همسرشان از دست داده باشند. از این رو این عامل کمتر آن ها اذیت می کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/324724/واکنش-مردان-بعد-از-جدایی--پسران-چقدر-از-جدایی-پشیمان-می-شوند؟
بستن   چاپ