آریا جوان
توصیه‌هایی برای خرید مرغ و گوشت در این روزهای کرونایی
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 15:42:34
آریا جوان - ایسنا / معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا از تکه تکه کردن مرغ در واحدهای عرضه کننده صرف نظر کنند و این کار را خودشان در منزل انجام دهند.
شاهرخ یارویسی با اشاره به باب شدن تکه تکه کردن مرغ در مرغ فروشی ها، گفت: این کار به تقاضای مشتریان در واحدهای عرضه مرغ انجام می شود که در شرایط کنونی برای جلوگیری از شیوع کرونا توصیه می شود خانواده ها از قطعه قطعه کردن مرغ در مغازه‌ها صرف نظر کرده و خودشان در منزل و با رعایت نکات بهداشتی این کار را انجام دهند.
یارویسی اضافه کرد: مرغ ها آلوده به ویروس کرونا نیستند، اما این احتمال وجود دارد که فردی که اقدام به قطعه قطعه کردن مرغ می کند مبتلا بوده و یا وسایل مورد استفاده او مثل میز و چاقو و... آلوده به ویروس باشد که در این صورت احتمال انتقال بیماری وجود دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست فعلا کار قطعه قطعه کردن مرغ را در منزل و آن هم با پوشیدن دستکش انجام دهند.
یارویسی در ادامه از مردم خواست تا گوشت و مرغ را از مراکز مجاز خریداری کرده و به هیچ عنوان از افرادی که در معابر اقدام به کشتار غیرمجاز دام و یا فروش مرغ زنده می کنند، خریداری نکنند.
یارویسی گفت: گوشت، مرغ و ماهی از باب احتمال آلوده بودن به بیماری کرونا هیچ توجیه علمی ندارد، اما در خرید این اقلام باید موازین بهداشتی رعایت شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/330101/توصیه‌هایی-برای-خرید-مرغ-و-گوشت-در-این-روزهای-کرونایی
بستن   چاپ