آریا جوان
برای نجات گردشگری بعد از کرونا چه باید کرد؟/اطمینان‌بخشی وزارت میراث با برنامه‌ریزی و مدیریت بحران به فعالان گردشگری
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 09:16:25
آریا جوان - یک راهنمای گردشگری در یزد آمادگی و برنامه‌ریزی وزارت میراث فرهنگی را لازمه اطمینان بخشی به صنعت گردشگری دانست و گفت: دولت می‌تواند با طرح خرید اعتباری و تسهیلات کم بهره برای فعالان گردشگری، تعویق اقساط تسهیلات و همچنین حذف، تخفیف یا تعویق پرداخت مالیات‌ها زمینه کاهش صدمات ناشی از کرونا را فراهم کند.
ایسنا:«مجید احمدی» با بیان این که گردشگری در زمان بحران یکی از آسیب‌پذیرترین حوزه‌هاست، اظهار کرد: به همین منظور، آمادگی کافی، برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت بحران توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت تعیین مسئولیت‌ها و واکنش سریع می‌تواند به فعالان حوزه گردشگری این اطمینان خاطر را بدهد که وزارتخانه متولی ساماندهی امور و کنترل اوضاع است.
وی افزود: اطلاع رسانی صریح و به موقع، لغو به موقع تمام رویدادها، تعطیلی به موقع مراکز گردشگری، ارائه راهبردهای عملیاتی و اعلام برنامه‌های پسابحران متناسب با نوع بحران از جمله اقداماتی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اتخاذ سریع این تصمیمات می‌تواند از سردرگمی فعالین حوزه گردشگری و صدمات ناشی از بحران جلوگیری کند.
به گفته این راهنمای گردشگری، در حین بحران می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری مجازی مانند بازدید مجازی و معرفی جاذبه‌های گردشگری در صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی بهره برد تا ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.
احمدی در رابطه با دیگر راهکارها از سوی دولت نیز تصریح کرد: دولت می‌تواند با اتخاذ تصمیماتی همچون طرح خرید اعتباری و تسهیلات کم بهره برای فعالان این حوزه مانند راهنمایان گردشگری، تعویق اقساط تسهیلات و همچنین حذف، تخفیف یا حتی در حد امکان تعویق پرداخت مالیات‌ها برای مراکز گردشگری مثل هتل‌ها و رستوران‌ها، زمینه کاهش بیش از پیش صدمات ناشی از بحران به بدنه گردشگری را فراهم کند.
وی با بیان این که در دوران پس از بحران، اقداماتی مانند اختصاص تعطیلات ویژه برای گردشگران داخلی، کاهش قیمت پروازهای داخلی، کمک مالی ویژه به خطوط هوایی و دفاتر مسافرتی و هتل‌هابرای تخفیف در بسته‌های سفر می‌تواند در بهبهود وضعیت گردشگری موثر باشد، گفت: تخصیص بودجه ویژه برای تبلیغات گردشگری با استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها، رویدادها، فضای مجازی و اینفلوئنسرها(نوعی از بازاریابان جدید)، بودجه مضاعف برای توسعه گردشگری و تدوین و اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی می‌تواند مرهمی بر زخم‌های صنعت گردشگری باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجدداً به شکوفایی درخور خود برسد.
این راهنمای تور در پایان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به متفاوت بودن بحران‌ها و صدمات ناشی از آن‌ها هر کدام می‌تواند تجاربی منحصر به فرد به ارمغان بیاورد لذا این تجارب باید تحلیل و بررسی و در قالب دستورالعمل‌هایی با موضوعات مشخص دسته‌بندی و در جریان بحران‌های احتمالی بعدی، مورد استفاده قرار گیرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/335636/برای-نجات-گردشگری-بعد-از-کرونا-چه-باید-کرد؟-اطمینان‌بخشی-وزارت-میراث-با-برنامه‌ریزی-و-مدیریت-بحران-به-فعالان-گردشگری
بستن   چاپ