آریا جوان
صابر، اشکان، نادر و چند داستان دیگر
پنجشنبه 14 فروردين 1399 - 12:21:00
آریا جوان - خبرآنلاین / در شرایطی که غالب کمدی‌های تلویزیونی و سینمایی، بر پایه شوخی‌های جنسی، سیاسی و مذهبی بنا نهاده شده و به ویژه در تولیدات سینمایی، از ظرافت‌های فیلمنامه‌های موفق کمدی، کمتر بهره ‌گرفته می‌شود و تمام بار طنز بر دوش بازیگران پول‌ساز و موفق این ژانر قرار می‌گیرد، در سریال نوروزی شبکه دو با نام «کامیون»، تلاش شده از شوخی‌های خارج از غالب‌های مرسوم و به دور از حال و هوای سیاسی، بهره‌ گرفته شود و صرف ایجاد لحظات کمیک در اتمسفری پویا و در موقعیت‌های درام، بیننده به خنده ترغیب شود.
این مجموعه بر آن است تا با ایجاد تنوع در لوکیشن در فضاهای شهری، مخاطب را با خود همراه کرده و برای دقایقی هم که شده زیست متفاوتی از جوانان دانشجو و جویای کار، در پیش دیدگان بیننده به نمایش بگذارد و به این بهانه، به بررسی مشکلات و معضلات فوتبالیستی بازنشسته و دانشجویانی از اینجا رانده و از آنجا مانده بپردازد.
«کامیون»، به دور از تکلف و با کمک داستان سرراست و بدون پیچیدگی خود، سعی دارد رضایت گروه خاصی از مخاطبان تلویزیون که علاقه‌مند به تماشای کمدی‌های موقعیت و کلامی در بستر وقایع و دغدغه‌های اجتماعی هستند را جلب کند و با بسط و گسترش داستان سه جوان شهرستانی مقیم تهران یعنی صابر (بهنام شرفی)، وحید (علی عامل هاشمی) و اشکان (هادی مرتضی‌زاده) و پیوند داستان این سه با نادر سهرابی (مهدی هاشمی) فوتبالیستی پیشکسوت که روی کامیون باربری کار می‌کند، روایتی امروزی و ملموس را به شیوه‌ای طنازانه به تصویر بکشد.
نکته دیگر تحسین‌برانگیز در سریال «کامیون»، اعتماد عوامل سازنده این مجموعه به بازیگران جوانی است تعدادی از آنها از تجربه کافی در خصوص بازیگری در مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی برخوردار نیستند و با این وجود همگی حضور قابل‌توجهی را در این سریال تجربه کرده‌اند و توانسته‌اند به خلق لحظات کمدی، کمک شایانی کنند و تلاش قابل‌قبولی در راستای ارتقای سطح سریال داشته باشند. مثلث کمدی کامیون یعنی صابر، وحید و اشکان در کنار نادر که به عنوان بزرگ‌تر و راه‌بلد، قصد دارد سعادت و خوشبختی را برای این جوانان به همراه آورد، به عنوان ارکان اصلی نمایشی این مجموعه، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا در خلق لحظات کمیک در بستر وقایع دراماتیک موفق عمل نمایند.
در این بین، بهنام شرفی (صابر) با تکیه بر تجربه تئاتر خود، توانسته با بهره‌گیری بهتر از زبان بدن و همچنین تسلط بیشتر در ادای دیالوگ‌ها، در کنار مهدی هاشمی (نادر) در ایجاد این فضای مفرح، موفق‌تر عمل کند.
سریال کامیون، با تمام کاستی‌هایی که در متن دارد، با استناد به موارد مثبت ذکر شده، به یکی از سریال‌های نوروزی قابل‌توجه این سال‌های تلویزیون، بدل شده و در لیست کمدی اجتماعی‌های قابل‌بحث این سال‌های صداوسیما قرار می‌گیرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/339519/صابر،-اشکان،-نادر-و-چند-داستان-دیگر
بستن   چاپ