آریا جوان
سامی الجابر با سه گل رقیب بیرانوند شد
پنجشنبه 14 فروردين 1399 - 15:07:30
آریا جوان - ورزش 3 / مهاجم اسطوره‌ای فوتبال عربستان در چهار دوره متوالی جام جهانی حاضر بوده و در این مسابقات سه گل برابر تیم‌های آفریقایی مراکش، آفریقای جنوبی و تونس به ثمر رسانده است.
کارشناسان ای‌اف‌سی سامی الجابر، ستاره سابق تیم ملی عربستان و اسطوره باشگاه الهلال را به عنوان یکی از پنج بازیکن شاخص قاره آسیا در جام جهانی فوتبال انتخاب کرد. در کنار این مهاجم عربستانی، علیرضا بیرانوند از ایران، پارک جی سونگ از کره جنوبی، کیسوکه هوندا از ژاپن و تیم کیهیل از استرالیا انتخاب شدند و همچنین ای‌اف‌سی از مخاطبان خود خواسته تا بهترین را انتخاب کنند و به آن رای بدهند.
سامی الجابر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ عربستان است، چهار بار دربین سالهای 1994 تا 2006 در این مسابقات شرکت کرده، یک گل در جام‌جهانی 1994 در برابر مراکش زد که باعث پیروزی این تیم شد، عربستان پس از آن برابر بلژیک پیروز شد و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد که در آن مرحله برابر سوئد شکست خوردند.
در جام‌جهانی 1998 فرانسه نیز در دیداری که برابر آفریقای جنوبی 2_2 کردند از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. در جام‌جهانی 2002 نیز حضور داشت و در همان مرحله اول حذف شدند. سامی الجابر سومین گل خود در جام‌جهانی را نیز در سال 2006 و برابر تونس به ثمر رساند، دیداری که با تساوی 2_2 به پایان رسید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/339588/سامی-الجابر-با-سه-گل-رقیب-بیرانوند-شد
بستن   چاپ