آریا جوان
شوهرم اصلا با من مشورت نمی‌کند
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 12:31:02
آریا جوان - خراسان / همسرم در زمان تصمیم‌گیری برای مسائل درشت و کوچک در زندگی، اصلا با من مشورت نمی‌کند. من دیپلم دارم و او کارشناسی ارشد. تصور می‌کند که از من خیلی بیشتر می‌فهمد ولی این‌طور نیست. من 31 ساله و شوهرم 41 ساله است. احساس بی‌فایده بودن در این زندگی دارم. چه کنم؟
پاسخ
با سلام و عرض تبریک عید نوروز خدمت شما خواهر گرامی، برای جلب اعتماد همسرتان در قدم اول باید اعتماد به نفس خودتان را تقویت کنید. در ادامه چند توصیه برای شما دارم.
به دنبال کسب مهارت‌های جدید باشید
ابتدا توانمندی و مهارت‌های خودتان را تقویت کنید. به دنبال کسب مهارت‌های جدید باشید مثل یادگیری زبان‌انگلیسی و حتی آن چه را دارید به روز کنید مثل مهارت آشپزی و دسر، خودآرایی و کسب مهارت‌هایی که برای همسرتان مهم است.
تفکر نقادتان را تقویت کنید
اخبار روز را دنبال کنید و سعی کنید تحلیل خبر را هم در اینترنت جست‌وجو و مطالعه کنید تا تفکر نقاد شما تقویت شود و در بقیه مسائل از آن بهره بگیرید. همچنین ورزش را فراموش نکنید چراکه در حفظ سلامتی و روحیه شما خیلی موثر است. مطالعه کتاب‌های مورد علاقه‌تان و نیز در باره رشته تحصیلی همسرتان، آشنایی با برخی اصطلاحات را در برنامه‌تان بگذارید. داشتن اطلاعات عمومی (اخبار روز) و اطلاعات تخصصی به شما اعتبار سخن می دهد.
مهارت گفت‌وگو و فن بیان را بیاموزید
عوامل تاثیر گذار بر سخن به نکات ظریفی در کلام و زبان بدن نیاز دارد بنابراین در پی کسب آن نکات باشید. خلاصه این مهارت‌ها عبارتند از: آغاز صحیح مکالمه (جلب توجه شنونده)، استفاده از واژه‌هایی متناسب با موقعیت ارتباط(موضوع صحبت، پایگاه اجتماعی طرف گفت‌وگو و موقعیت زمانی و مکانی گفت‌وگو)، کاربرد مناسب عوامل فرازبانی مانند سرعت، شدت(بلندی و کوتاهی صدا)، مکث و زیر و بمی صدا، کاربرد صحیح نشانه‌های غیرکلامی(حرکات بدن و ژست‌های چهره)، رعایت نوبت در سخن گفتن، استفاده مناسب از خرده مهارت توضیح دادن، استفاده مناسب از مهارت پرسیدن و ... .
نویسنده : صدیقه معدنی | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

http://www.javanannews.ir/fa/News/341474/شوهرم-اصلا-با-من-مشورت-نمی‌کند
بستن   چاپ