آریا جوان
پیروزی استقلال در پرونده شفر/ کولی و استقلال از هم شکایت کردند
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 19:55:53
آریا جوان - آخرین خبر / آیا استقلال در ماجرای پرونده شکایت وینفرد شفر از این باشگاه ضرر کرده است؟
به گزارش فوتبالی، حتما در جریان هستید که 18 اسفند حکم فیفا درباره شکایت وینفرد شفر از استقلال منتشر شد و بر اساس آن، آبی‌ها باید ظرف دو هفته، 550 هزار دلار به این مربی آلمانی پرداخت می‌کردند. البته خبری آمد که گویا استقلالی‌ها در مذاکره با سرمربی سابقشان، توانسته‌اند او را راضی کنند که پرداخت پول او در چند ماه اتفاق بیفتد. این خبر هنوز تایید نشده و شفر هم در اظهارنظری گفته بود پرداخت قسطی را نمی پذیرد.
در هر حال استقلال در حالی باید چنین پولی به مرد آلمانی پرداخت کند که امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، بارها و بارها اعلام کرده بود استقلال در پرونده شفر دچار کمترین ضرر مالی خواهد داشت منتهی حالا باید استقلال 250 هزار دلار را غیر از طلب 250 هزار دلاری قبلی اش به مرد موسفید پرداخت کند. احتمالا 50 هزار دلار هم شامل دیرکرد شده که رقم به 550 هزار دلار رسیده است. اتفاقی که طبیعتا باعث انتقاد از فتحی شده بود اما اگر جزئیات ماجرا را بررسی کنیم، شاید به نوعی بتوان به مدیرعامل سابق استقلال حق داد.
شفر در حالی از استقلال شکایت کرد که طبق گزارش خبرگزاری تسنیم در تاریخ 21 اسفند سال گذشته، او به دنبال گرفتن غرامت 1.7 میلیون و به روایتی دیگر 1.8 میلیون دلاری از استقلال بوده اما نهایتا استقلال باید 550 هزار دلار به این مربی پرداخت کند که 250 هزار دلار آن بابت غرامت و 225 هزار دلار هم مطالبات این مربی از باشگاه استقلال بوده است و باقی شامل دیرکرد و هزینه دادرسی و اینها می شود.
تحقیقات فوتبالی نشان می دهد که استقلال در ماجرای شفر فقط 250 هزار دلار ضرر کرده است و کل مبلغی که استقلال بابت مرد آلمانی باید هزینه کند، نیم میلیون دلار آن است که 250 هزار دلار آن مربوط به مطالبات این مربی استقلال و بقیه آن مابه‌التفاوت قرارداد او با بنی‌یاس و قراردادش با باشگاه استقلال بوده است. اینکه استقلال به جای 1.8 میلیون دلار، رقمی نزدیک به 250 تا 300 هزار دلار( میانگن حدودی دو روایت موجود درباره مابه‌التفاوت قرارداد شفر با بنی‌یاس و استقلال) پرداخت کند، شاید نوعی برد برای مدیران این باشگاه محسوب شود و به àهمین دلیل است که بعد از اعلام این حکم، خبری از درخواست تجدیدنظر مدیران استقلال در این پرونده نبوده است.
مورد عجیب کولی
حتما در جریان هستید که به جز وینفرد شفر، ساشا شفر و میگوئل کولی هم از استقلال شکایت کرده‌اند. پیش از این به واکنش استقلال و شکایت متقابل این باشگاه به شکایت ساشا شفر اشاره کردیم(لینک گزارش) منتهی ماجرای کولی با ساشا متفاوت است.
دستیار جامائیکایی شفر در حالی از استقلال شکایت کرد که او بر خلاف سرمربی استقلال، تعلیق نشده بود و می‌توانست به کارش در استقلال ادامه دهد. اتفاقا او بر خلاف ساشا شفر که به درخواستهای باشگاه برای ادامه همکاری بی اعتنا بود، حاضر شد در تمرینات حاضر شود منتهی فرهاد مجیدی او را نخواست تا کولی این موضوع را به معنای اخراجش بداند و ایران را ترک و در نهایت از استقلال شکایت کند.
استقلال هم با توجه به مستنداتش، از مربی جامائیکایی شکایت کرده و حالا باید دید این ماجرا چه نتیجه‌ای خواهد داشت. البته به نظر می رسد که استقلال در پرونده ساشا شفر، با توجه به بی مدرکی ساشا شفر و تخلفات و سرپیچی هایی که داشته پیروز شود اما در پرونده کولی، شانس زیادی برای بردن ندارد و احتمال محکومیت استقلال توسط وکیل کولی زیاد است.
دیگر دستیار خارجی شفر در ایران عاشق شد و با یک دختر ایرانی ازدواج کرد. فعلا از شکایت و دادخواهی او خبری نیست!

http://www.javanannews.ir/fa/News/346042/پیروزی-استقلال-در-پرونده-شفر--کولی-و-استقلال-از-هم-شکایت-کردند
بستن   چاپ