آریا جوان
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر: وجود مواد مخدر در همه قليان‌ها را تاييد نمي‌کنيم
شنبه 13 شهريور 1395 - 9:05:33 AM
ايسنا

جوانان نيوز- علي مويدي درباره آخرين وضعيت ساماندهي معتادان متجاهر در تهران اظهار کرد: اين طرح با مديريت وزير کشور و همکاري دستگاه‌هاي مسئول در حال انجام است و اميدواريم به شرايط بهتري برسيم. هنوز نتوانسته ايم اين زنجيره را کامل کنيم.

قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در  بيش از  دو هفته اخير بيش از سه هزار معتاد متجاهر جمع آوري شده‌اند و اميدواريم به نتايج خوبي در اين زمينه برسيم.

وي با بيان اينکه يکي از افتخارات نظام از ابتداي پيروزي انقلاب تا کنون، وضع قوانين خوبي در عرصه مبارزه با مواد مخدر است اظهار کرد: کارنامه درخشاني در مبارزه با مواد مخدر در دنيا داريم و همه کشورها به افتخاراتي که ايران خلق کرده است اذعان دارند. ايران سرمايه معنوي و مادي فراواني را در راه مبارزه با مواد مخدر تقديم کرده است و معتقديم به توفيقات خوبي در مقابله با مواد مخدر رسيده‌ايم.

بايد هوشمندانه با اقتصاد پنهان ناشي از مواد مخدر مقابله کنيم

مويدي درباره اقتصاد ناشي از مواد مخدر نيز گفت: گردش مالي ناشي از مواد مخدر به طور دقيق مورد بررسي قرار نگرفته است اما گفته مي‌شود در دنيا بيش از 3000 ميليارد دلار گردش مالي مافياي مواد مخدر است. مواد مخدر به عنوان اقتصاد پنهان فاسد مي‌تواند در هرکشوري گسترش يابد، ما بايد هوشمندانه، هدفمند و آگاهانه و با اشراف اطلاعاتي به مقابله با اين اقتصاد پنهان بپردازيم. مافيا همواره در يک مسير حرکت نمي‌کند،‌ مافيا مي‌تواند از سياستمداران و قانونگذاران، از سربازان مرزها، کارمندان در سطوح اداري و ... سوءاستفاده کند؛ در جلسات مجلس و دادگاه نفوذ کند و در تصميمات فرمانداران و بخشداران و ... اثر بگذارد.

وجود مواد مخدر در همه قليان‌ها را تاييد نمي‌کنيم

قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جمع آوري قليان‌هاي آلوده به مواد مخدر در قهوه خانه ها نيز گفت: در اينکه قليان يک مولفه در تضعيف سلامت جامعه است و مي تواند جوانان ما را آلوده کند شکي وجود ندارد. مواردي در گذشته دال بر وجود مواد مخدر در قليان‌ها  گزارش شده است اما اينکه هرنوع تنباکو يا موادي که در قليان هاست آلوده به موادمخدر باشد را تاييد نمي‌کنيم.

مويدي در خاتمه خاطرنشان کرد: به عنوان فردي دلسوز جامعه که اميد دارم وضعيت امنيت بهبود يابد، آرزو مي‌کنم به روزي برسيم که حتي يک قليان هم روشن نشود. اين موضوع که اگر قليان‌ها جمع آوري شوند جوانان به سمت مواد مخدر مي‌روند را قبول ندارم.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3473/قائم-مقام-ستاد-مبارزه-با-موادمخدر--وجود-مواد-مخدر-در-همه-قليان‌ها-را-تاييد-نمي‌کنيم
بستن   چاپ